Ai o maşină EURO 4 sau chiar EURO 5? În curând va trebui să plăteşti un tarif de acces pentru a intra în anumite zone din marile oraşe sau chiar nu vei putea circula deloc

/
/
29 iul. 24
/

Potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern inițiat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, se pregăteşte limitarea circulaţiei şi / sau taxarea maşinilor poluante la nivel urban.

Guvernul României intenţionează ca în scurt timp să implementeze în marile oraşe ale ţării (Bacău, Baia Mare, Brașov, Brăila, București, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Galați, Iași, Pitești, Ploiești şi Timișoara) aşa numitele ZNSE, adică Zone cu Niveluri Scăzute de Emisii. Scopul acestora va fi acela de a limita circulația autovehiculelor poluante într-un perimetru definit și în anumite intervale orare, după caz, prin decizia autorităților administrației publice locale.

Pentru instaurarea ZNSE, se vor stabili următoarele clase de autovehicule:

  • clasa 1- vehicule cu norma de poluare EURO 3/III pe motorină și normele de poluare Euro 2/II, Euro 1/I și non euro;
  • clasa 2 – vehicule cu norma de poluare EURO 4/IV pe motorină și norma de poluare EURO 3/III pe benzină, GPL, GNC și GNL;
  • clasa 3 – vehicule cu norma de poluare EURO 5/V/EEV pe motorină și norma de poluare EURO 4/IV pe benzină GPL, GNC și GNL;
  • clasa 4 – vehicule cu norma de poluare EURO 6/VI pe motorină și norma de poluare EURO 5/V/EEV pe benzină, GPL, GNC și GNL;
  • clasa 5 – vehicule cu norma de poluare EURO 6/VI pe benzină, GPL, GNC și GNL;
  • clasa verde – vehicule pur electrice, vehicule cu pilă de combustie cu hidrogen.

Limitarea circulaţiei şi / sau taxarea în ZNSE vor afecta în prima fază doar clasele 1, 2 şi 3, vorbim de maşini ce ajung cu norma de poluare până la EURO 5/V (în cazul motorinei) şi până la EURO 4/IV (pentru restul).

Vor exista practic două tipuri de ZNSE: cele care vor avea tarife de acces pentru maşinile poluante şi cele care vor limita circulaţia acestor categorii de maşini (foarte probabil acestea vor fi interzise complet în anumite intervale orare).

Fiecare administraţie locală va decide care vor fi aceste ZNSE şi care va fi modalitatea aleasă (tarifare şi / sau limitare circulaţie).

Sursa: economedia.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.