Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunţat că a finalizat controlul de fond realizat la operatorul economic Orange Romania SA, iar în urma acestui control s-au luat următoarele decizii:
- amendarea Orange Romania SA cu suma de 150.000 lei;
- propunerea de încetare a practicii comerciale înşelătoare.
Conform celor de la ANPC, abaterile de la legislaţia în vigoare întâlnite în timpul acţiunii au fost:
- Promovarea către public a prețurilor fără ca acestea să includă toate taxele, ceea ce contravine legislației în vigoare;
- Comercializarea unor accesorii în rate egale, cu avans zero, la care s-au constatat neconcordanțe de preț între cel promovat și cel calculat conform scadențarului de rate;
- rezervarea de către operatorul economic a dreptului de a limita consumul Serviciilor de Date in Roaming SEE în conformitate cu prevederile art. 4 din Regulamentul nr. 2016/2286, după depășirea acestei limite operatorul putând aplica o suprataxă, omițându-se a se informa consumatorii care sunt prevederile articolului din regulamentul invocat. Lipsa menționării listei documentelor necesare consumatorului pentru deblocarea acestei situații, dat fiind că, în cazul în care consumatorul nu are acces la internet sau nu poate folosi calculatorul, acesta nu cunoaste ce documente trebuie sa prezinte;
- soluționarea reclamațiilor primite de la clienți pentru serviciile Prepay în termen de 1.440 ore, ceea ce depășește termenul legal de cercetare a reclamațiilor, de 30 de zile.