Armata britanică a interzis angajaţilor săi să discute chestii legate de muncă atunci când sunt în interiorul maşinilor chinezeşti

gAuto
/
/
23 nov. 25
/

Maşinile moderne nu mai sunt de foarte mult timp simple structuri mecanice, acestea au devenit adevărate computere mergătoare, acestea fiind dotate cu senzori care mai de care, chip-uri, camere foto-video, microfoane, sisteme de conectare la sateliţi etc.

Într-o lume în care totul se rezumă la informaţie, maşinile au ajuns (în accepţiunea unora) adevărate modele de tip cal troian.

Armata britanică a luat recent o decizie dură, dar extrem de necesară. Aceasta a interzis angajaţilor săi să discutii chestii legate de muncă atunci când sunt în interiorul maşinilor chinezeşti. Interdicţia se referă doar la acele subiecte sensibile, nu şi la cele cu caracter public.

Angajaţii din armată nu mai au voie nici să îşi conecteze telefoanele de muncă la sistemele multimedia ale maşinilor chinezeşti, motivul fiind acelaşi: riscul de transmitere a informaţiilor către serverele din China.

Această decizie este una puţin amuzantă, deoarece, din dorinţa de a reduce impactul de CO2, armata britanică a cumpărat în ultimii ani mai multe maşini PHEV şi electrice de la BYD, MG, Xpeng sau GWM, unele pe care astăzi le folosesc sute de angajaţi.

S-ar părea că în spatele uşilor ar exista dovezi care arată că maşinile chinezeşti din dotarea armatei britanice se mai conectează din când în când la serverele chinezeşti, ba chiar mai comunică şi cu sateliţii BeiDou.

Sursa: telegraph.co.uk

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Uniunea Europeană a cedat şi renunţă la planul ca din 2035 să avem doar maşini electrice (cum se prezintă noua propunere?)

În foarte scurt timp se va oficializa o decizie despre care am tot vorbit în ultima perioadă, una care a fost luată la presiunea industriei auto europene.

Cât costa noua Dacia cu autonomie ce ajunge pâna la aproape 1600 de kilometri?

În luna octombrie cei de la Dacia au anunţat noua gamă de modele, marca românească aducând versiuni facelift pentru Dacia Sandero, Sandero Stepway, Jogger şi Logan.

Ce model este Mașina Anului 2026 în România?

Nici nu am mai avut timp să vă spun acum câteva zile care au fost cele 7 finaliste Mașina Anului 2026 în România, cele care s-au înfruntat astăzi pentru titlul suprem... Așa că, fără a mai face o introducere plictisitoare, pot să pun aici nu doar cele 7 finaliste, ci și ordinea în care acestea…