Audi va intra din 2026 în Formula 1, însă ca furnizor de motoare, nu cu echipă proprie

/
/
26 aug. 22
/

În deceniul trecut Formula 1 intrase într-un con de umbră, popularitatea sa la nivel global scăzând considerabil. În 2017 însă Liberty Media a achiziţionat drepturile comerciale pentru tot ce înseamnă Campionatul Mondial de Formula 1, iar de atunci lucrurile au început să se schimbe în bine. Apogeul noutăţilor în bine a fost serialul de pe Netflix, Drive To Survive, cel în urma căruia popularitatea Formula 1 a explodat.

2021 a fost un an de referinţă pentru Formula 1, aceasta devenind unul dintre cele mai urmărite evenimente sportive globale, pe parcursul campionatului mai bine de 1.5 miliarde de telespectatori urmărind cel puţin o cursă.

O astfel de vizibilitate nu lasă rece pe nimeni, astfel că Audi a decis că e timpul să intre în Marele Circ. Este oficial că din 2026 compania germană va produce motoare pentru echipe din Formula 1, însă, cel puţin o perioadă, nu va avea şi o echipă proprie.

Motorul destinat campionatului din 2026 va fi dezvoltat şi testat în centrul său din Neuburg. Echipa tehnică va fi formată până la sfârșitul acestui an, fiind înființată deja o companie separată, subsidiară deținută în totalitate de Audi Sport. Aceasta va fi condusă de Adam Baker din poziția de CEO.

„Formula 1 este atât o etapă globală pentru brandul nostru, cât și un laborator de dezvoltare extrem de provocator. Combinația dintre performanță ridicată și competiție este întotdeauna un motor al inovației și transferului de tehnologie în industria noastră. Cu noile reguli, acum este momentul potrivit să ne implicăm. La urma urmei, Formula 1 și Audi urmăresc ambele obiective clare de sustenabilitate.”, a declarat Markus Duesmann, CEO-ul Audi.

Audi spune că, din 2026, motorul electric de pe mașinile de Formula 1 va fi aproape la fel de puternic ca motorul cu combustie, cel care are o putere de aproximativ 400 kW (544 CP).

Reprezentanţii companiei au afirmat că până la sfârşitul anului vor anunţa şi prima echipa care din 2026 va folosi motoare Audi.

Surse: facebook.com/Formul1, formula1.com
Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).