BMW i7 - prezentare statica Bucuresti gEV

La jumătatea lunii martie aflam primele detalii despre noile modele de lux ale bavarezilor, pentru ca la 3 luni distanță să am deja șansa de a vedea în realitate un exemplar BMW i7 de preproduție. Înainte de a vă spune cam ce am remarcat eu la acest model, hai să vin mai întâi cu câteva informații pe care le-aș fi putut oferi și fără să iau contact cu mașina.

În primul rând, este binecunoscut faptul că orice constructor premium încearcă să aducă pe modelele de lux, „navele amiral” așa cum mai sunt ele numite, tot ce este mai nou, mai avansat tehnologic și mai impresionant. Iar BMW nu a făcut niciodată notă discordantă, ba din contră. Nu de puține ori, BMW Seria 7 a introdus noutăți absolute nu doar în gama sa, ci în industrie.

Nu fac acum o aducere-aminte a inovațiilor BMW implementate de-a lungul vremii, ci menționez doar câteva dintre lucrurile ce merită împinse în prim-plan referitor la noile BMW i7 / Seria 7:

  • vor fi primele automobile ale mărcii ce vor oferi rulare autonomă de nivel 3, care presupune deplasări relaxate pe autostradă, cu minimă intervenție din partea șoferului;
  • în pachetul extins de sisteme de asistență intră și un nou sistem de parcare automată care memorează și parcurge autonom un drum de până la 200 metri lungime până la sau de la locul de parcare. Un bun exemplu este când parchezi în curte. Poți coborî din vehicul la ușă, lăsând mașina să se ducă automat la locul de parcare memorat. Iar la plecare, trebuie doar să aștepți mașina, care va veni complet autonom din nou în fața ușii;
  • introduc a cincea generație a sistemelor de rulare electrică BMW eDrive, standard este oferită suspensie pneumatică pe ambele punți, Direcție Activă Integral (opțional);
  • stabilizare activă a ruliului (parte din pachetul Executive Drive Pro), ce utilizează acum un motor electric pe 48V, cu funcție Active Roll Comfort, ce ajustează activ și garda la sol a caroseriei pe partea corespunzătoare a automobilului;
  • noul sistem de control al patinării ARB se asigură că intervențiile de corecție sunt efectuate și mai rapid și mai precis în situațiile limită;
  • sistemul de sonorizare Bowers & Wilkins Diamond Surround, cu 36 de difuzoare și putere totală de 1965W, vine cu o implementare personalizată și folosește difuzoare Diamond Dome Tweeters, precum cele din componența boxelor hi-fidelity din seria 800, prezente în studiouri de producție, precum Abbey Road Studios, printre altele.

Acum, că am trecut prin doar o mică parte din tot ce înseamnă noile BMW i7 / Seria 7, hai să vă spun părerea mea despre limuzina complet electrică pe care ma văzut-o în BEO Cafe București, cel mai nou showroom Bowers & Wilkins și Bang & Olufsen, un spațiu dedicat sistemelor de sunet high-fidelity.

Ei bine, mi s-a întâmplat de mai multe ori până acum să descopăr în realitate o cu totul altă mașină față de ceea ce vedeam în poze, dar cu BMW i7 s-a ajuns la un alt nivel. Pur și simplu, din imagini, oricât de bune ar fi, nu poți înțelege mai nimic din proporțiile acestui mastodont. Grila aia ce pare de-a dreptul uriașă în poze, în realitate se potrivește la fix. BMW i7 este mare, mare de tot. Nu doar lung, și lat, dar și, ceea ce nu mă așteptam, chiar mult mai înalt decât te lasă să crezi pozele sau clipurile video…

Exemplarul pe care l-am admirat era vopsit în două tonuri: până la muchia de la baza geamurilor laterale un bleumarin închis, intens metalizat, pentru ca mai sus să apară clasicul negru. Trecerea între cele două nuanțe se făcea brusc, dar întreruptă cumva de o dungă subțire neagră, trasă doar o idee mai jos de unde începea negrul absolut. Cel puțin interesantă abordare, ca să nu zic direct impresionantă.

BMW i7 - prezentare statica BucurestiExteriorul este discutabil. Cel puțin discutabil. Doar că… mi-a plăcut, în cele din urmă. Grila aia mare este și iluminată, iar farurile extrem de subțiri au un design cu detalii excepționale, par niște cristale ce reflectă lumina senzațional. Lateralul dezvăluie o siluetă a la Rolls-Royce ce va atrage cu siguranță clienții ce vor să iasă în evidență. Apoi, spatele masiv, dar care ascunde destul de bine aceste proporții, se aliniază desenului părții frontale, cu blocuri optice înguste, pline de detalii.

BMW i7 - prezentare statica Bucuresti

Ca să intri în mașină trebuie să deschizi portierele, logic. Iar pentru asta este nevoie doar să apeși un buton de pe telecomandă. Da, BMW i7 poate veni cu deschidere / închidere complet electrică a ușilor.

BMW i7 - prezentare statica Bucuresti

Ce-i cu mult mai interesant decât asta, este că de la interior poți deschide / închide ușile în mai multe feluri. Ai la dispoziție butoane, dar poți face asta și din meniul iDrive, prin gesturi (pe care le poți preconfigura) sau chiar prin comenzi vocale. Și asta nu este totul: sistemul recunoaște de pe ce scaun s-a dat comanda vocală de acționare a portierei și o deschide / închide doar pe aceea. Poate părea ceva forțat, dar vă zic sincer că este o dotare normală pentru clasa de lux a anilor în care trăim.

Am ajuns în interior… Despre ce să vorbesc mai repede? Despre cum au reușit designerii să îmbine fel de fel de suprafețe și materiale care mai de care mai diferite într-un tot-unitar ce emană atât lux, cât și high-tech, într-o doză extrem de bine proporționată, de echilibrată?

Oricum, dacă nu vă place cum arată interiorul modelului despre care vorbim aici, nu-i problemă. BMW i7 poate fi individualizat atât de profund, încât ai nevoie de imaginație din belșug și de multe ore spre a decide combinațiile pe care le vrei.

Mașina din showroom avea fâșii întinse din materiale transparente ce imită cristalul, din spatele cărora iluminarea ambiantală creea un spectacol greu de descris în cuvinte. În plus, detaliile din zona difuzoarelor, ce sunt și ele iluminate pe sub grila metalică cu perforații ce formează triunghiuri (o temă a exemplarului de față), nu au cum să nu stârnească… ceva, orice. Adică repet: poate să nu-ți placă, să ți se pară prea mult, dar trebuie să înțelegi că poți face alte alegeri. Trebuie doar să știi că ai opțiuni, mai mult sau mai puțin extravagante, opulente.

Ecranele. Sunt multe! Multe! Nici nu știu dacă am cum să le enumăr pe toate, fiindcă sunt multe mici pe care nici nu le observi la o primă analiză. Așa că vorbim despre două în față, ce vin unul în prelungirea celuilalt, și care reprezintă panoul de bord și display-ul sistemului de infotainment. Iar în spate avem câte un mic display tactil pe fiecare portieră, prin intermediul căruia controlezi majoritatea funcțiilor disponibile acolo, pe bancheta extrem de confortabilă și cu opțiuni extinse de reglaj.

Și să nu uit de un alt ecran în spate. Îl poți trece cu vederea, fiindcă atunci când este rabatat nici nu-l observi. Dar când coboară maiestuos din plafon te lasă cu gura căscată. Un ecran 8K (7680 x 2160 pixeli) de 31 inch, în format ultrawide 32:9. Este denumit BMW Theater Screen și nu este deloc un nume pompos. Este pur și simplu ceea ce ar trebui să existe azi în orice model de lux. Punct.

Cred că aș mai putea vorbi câteva paragrafe despre BMW i7, dar aș vrea să păstrez câte ceva și pentru review. Fiindcă mașina asta trebuie să o testez! Măcar câteva săptămâni să o am pe mână :) .

Acum, ca să înțelegeți și ce înseamnă BMW i7 ca investiție, vă spun că prețurile vor pleca de la circa 132.500 EUR cu TVA pentru versiunea cu două motoare, tracțiune integrală, putere maximă de 544 CP și autonomie de până la 625 km, calculată după ciclul de testare WLTP.

Categorii: gev
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Darius Pană

Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Huawei Pura 70 Ultra, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.