Bosch și Orange colaborează la Cluj pentru testarea de soluții noi pentru autovehicule automatizate prin infrastructura comercială 5G

/
/
4 nov. 21
/

5G înseamnă pe lângă transfer de date la viteză mare și latență mică, iar condusul autonom ar fi una dintre tehnologiile ce pot fi implementate. Bosch și Orange au încheiat un parteneriat în acest sens, iar mai multe detalii aveți în materialul de față.

Bosch are un centru de inginerie la Cluj ce lucrează la proiecte de ultimă generație. Printre proiectele aflate în derulare se află și tehnologia pentru conducere conectată și automatizată, Internet of Things, Industria 4.0 și vehiculele electrice.

Au încheiat un acord de colaborare cu Orange Business Service spre a testa soluții noi pentru autovehicule automatizate prin comunicația celulară de tip Vehicle-to-Everything.

Sunt utilizate vehicule echipate cu tehnologii 5G ce permit transmiterea și vizualizarea datelor colectate în timp real. Obiectivul este optimizarea și inovarea continuă pe baza datelor colectate din scenarii reale de trafic. 5G-ul permite transmiterea rapidă a datelor de la vehiculele de testare spre un server central sau infrastructură cloud și de aici analiză rapidă a informațiilor și implementarea.

Centrul de Inginerile Bosch din Cluj dezvoltă software și algoritmi pentru prelucrarea datelor de la senzorii radar, video și cu ultrasunete, pentru conducerea asistată și automatizată.

Declarații oficiale:

Ne bucurăm că am demarat acest nou parteneriat și sunt sigur că know-how-ul, expertiza și tehnologiile noastre de ultimă generație vor duce la obținerea unor rezultate excepționale în domeniul mobilității conectate și automatizate”, a declarat Cătălin Golban, șeful departamentului de Inginerie a sistemelor de percepție video din cadrul Centrului de Inginerie din Cluj.

Colaborarea noastră cu Bosch marchează un pas important în dezvoltarea ecosistemului de Mobilitate Colaborativă, Conectată și Automatizată (CCAM) din România. Cu servicii CCAM mai avansate, conducerea automatizată este văzută ca un element tehnologic important care va modela viitorul concept de mobilitate și va îmbunătăți calitatea vieții moderne, oferind siguranță în trafic, împreună cu îmbunătățiri suplimentare de mediu și informații. Conectivitatea și, mai precis, comunicațiile 5G C-V2X, sunt văzute ca un facilitator tehnologic al serviciilor CCAM care necesită o rețea cu fiabilitate mare, viteză, capacitate și latență ultra-scăzută. Având în vedere latența extrem de scăzută a rețelei Orange 5G, vehiculele care rulează software dezvoltat de Bosch pot face schimb de date cu cloud-ul în cel mai scurt timp posibil, cu ajutorul unor funcții avansate precum edge computing și network slicing.” declară Cristian Patachia, Development & Innovation Manager la Orange România și coordonator 5G Lab.

Categorii: gAuto
Cuvinte cheie: 5G, Bosch, orange
Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra, Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming Gigabyte Aorus 16X 9SG a fost transformat în desktop PC ad-hoc alături de Mac Mini cu Apple M4. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.