Cât de importantă este industria auto pentru Uniunea Europeană?

/
/
19 sept. 24
/

Aţi observat în ultima perioadă că producătorii auto europeni au devenit din ce în ce mai vocali în media, aceştia încearcă să arate europenilor că situaţia la zi este cât se poate de dură şi că în viitorul foarte apropiat vor trebui luate decizii din cele mai grele.

Cauzele care au dus la această situaţie sunt multiple, însă un lucru este cert: în prezent industria auto europeană nu face bani (sau cel puţin nu mai face la fel de mulţi ca înainte). Producătorii chinezi, japonezi şi sud-coreeni au o ofertă auto diversificată şi destul de echilibrată ca preţ.

Industria auto este foarte importantă pentru Uniunea Europeană, iar situaţia actuală pune în pericol zeci de mii de locuri de muncă, întârzierea dezvoltării şi transformarea economiei europene în una mai puţin competitivă.

Pentru a înţelege cât de mare este această industrie, haideţi să vă spun câteva date extrem de relevante:

  • în sectorul auto lucrează undeva la 12.9 milioane de europeni, adică aproximativ 8.3% din totalul locurilor de muncă din tot ce înseamnă producţie;
  • guvernele europene încasează anual taxe de peste 392 de miliarde de euro de la această industrie;
  • peste 7% din PIB-ul Uniunii Europene este generat de sectorul auto;
  • industria auto cheltuie anual 59.1 miliarde de euro în cercetare-dezvoltare, 31% din totalul cheltuielor din acest segment al Uniunii Europene.

Observaţi că vorbim de nişte cifre impresionante, indiferent din ce punct de vedere ai privi lucrurile.

Sursa: acea.auto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).