Cât de importantă este industria auto pentru Uniunea Europeană?

/
/
19 sept. 24
/

Aţi observat în ultima perioadă că producătorii auto europeni au devenit din ce în ce mai vocali în media, aceştia încearcă să arate europenilor că situaţia la zi este cât se poate de dură şi că în viitorul foarte apropiat vor trebui luate decizii din cele mai grele.

Cauzele care au dus la această situaţie sunt multiple, însă un lucru este cert: în prezent industria auto europeană nu face bani (sau cel puţin nu mai face la fel de mulţi ca înainte). Producătorii chinezi, japonezi şi sud-coreeni au o ofertă auto diversificată şi destul de echilibrată ca preţ.

Industria auto este foarte importantă pentru Uniunea Europeană, iar situaţia actuală pune în pericol zeci de mii de locuri de muncă, întârzierea dezvoltării şi transformarea economiei europene în una mai puţin competitivă.

Pentru a înţelege cât de mare este această industrie, haideţi să vă spun câteva date extrem de relevante:

  • în sectorul auto lucrează undeva la 12.9 milioane de europeni, adică aproximativ 8.3% din totalul locurilor de muncă din tot ce înseamnă producţie;
  • guvernele europene încasează anual taxe de peste 392 de miliarde de euro de la această industrie;
  • peste 7% din PIB-ul Uniunii Europene este generat de sectorul auto;
  • industria auto cheltuie anual 59.1 miliarde de euro în cercetare-dezvoltare, 31% din totalul cheltuielor din acest segment al Uniunii Europene.

Observaţi că vorbim de nişte cifre impresionante, indiferent din ce punct de vedere ai privi lucrurile.

Sursa: acea.auto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.