După un 2023 de mare succes, an în care Stellantis a fost cel mai profitabil grup auto, 2024 parcă a venit din altă lume.
Gigantul auto a vândut anul trecut doar 5.47 milioane de maşini, în scădere cu 14.4% vs 2023. În cifre exacte vorbim de un minus în vânzări de peste 800.000 unităţi an pe an. Minusul este enorm, iar acest lucru se va reliefa puternic şi în viitoarele rapoarte financiare.
Marile scăderi au venit din Asia & Pacific (-60% YoY), America de Nord (-25% YoY) şi Europa (-8.5% YoY). Există o singură piaţă unde grupul Stellantis a crescut în 2024 vs 2023, iar aceasta este cea din America de Sud (+3.8% YoY).
Deşi în general toate mărcile au mers slab, în grup exista un adevărat călcâi al lui Ahile. Brandul premium Maserati a înregistrat în 2024 o scădere globală a vânzărilor de 57.5%, aspect care contează foarte mult în statistica financiară (de obicei mărcile premium vin la pachet cu cea masi ridicată rată a profitabilităţii).
Rămâne de văzut cum vor evolua lucrurile, mai ales că începând cu 1 decembrie 2024 grupul a rămas şi fără CEO-ul Carlos Tavares.