Cea mai plictisitoare autostradă din lume are o porţiune de 240 de kilometri unde nu există nicio curbă

gAuto
/
/
14 nov. 25
/

Mersul pe autostradă poate deveni de multe ori plictisitor, mai ales dacă traficul este lejer, iar condusul este unul relaxat, fără grabă.

Dar cât de plictisitoare ar deveni situaţia dacă această autostradă nu ar avea curbe, ar fi perfect dreaptă? Eu zic că foarte.

În Arabia Saudită există aşa numita Highway 10 ce are o secţiune de 240 de kilometri fără nicio curbă. Această porţiune leagă Haradh de Al Batha şi traversează deşertul Rub’ Al Khali, cel cunoscut şi drept Ţinutul Gol (o zonă nisipoasă şi izolată din Peninsula Arabă).

Şi mai interesant este că Highway 10 şi ai săi 240 de kilometri fără curbe sau pante, este recunoscută şi în Cartea Recordurilor ca fiind „cel mai lung drum drept din lume”.

Această autostradă a devenit în timp un veritabil obiectiv turistic, unii călători dorind să experimenteze acest drum nemărginit, absolut drept.

Secţiunea ce leagă Haradh de Al Batha poate fi parcursă în aproximativ 2 ore, iar autorităţile recomandă cu tărie respectarea limitei de viteză (lipsa curbelor oferă în general un fals sentiment de siguranţă, iar nu de puţine ori au loc accidente din lipsă de atenţie şi concentrare, cât şi din neadaptarea vitezei la condiţiile de drum).

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.