Diverse

În 2020 Blue Air a primit un credit de la Eximbank în valoare de 300.775.000 lei, unul garantat de statul român. Creditul a fost dat pentru a ajuta compania să treacă peste criza generată de pandemia COVID-19.

Din păcate evoluţia ulterioară a companiei a fost una din rău în mai rău, luna trecută compania cerându-şi singură insolvenţa. Pe lista creditorilor sunt aproape 90 de nume, atât persoane fizice foşti angajaţi, cât şi persoane juridice sau instituţii precum ROMATSA.

Pe scurt: Şansele ca Blue Air să îşi reia vreodată activitatea sunt aproape inexistente.

Comisia Europeană a anunţat însă că vrea să verifice dacă ajutorul de stat acordat în 2020 a respectat regulile Uniunii Europene, de aceea a deschis o anchetă în acest sens.

Pentru că sunt anumite semne de întrebare, „Comisia îşi manifestă îngrijorarea în ceea ce priveşte planul de restructurare şi măsurile de ajutor de stat adoptate de România, mai exact faptul că acestea nu respectă regulile UE privind ajutoarele de stat (…). Comisia va realiza o investigaţie amplă pentru a vedea dacă (…) planul de restructurare poate face din Blue Air o companie viabilă pe termen lung fără alţi bani oferiţi ca ajutor de stat, dacă (…) au fost adoptate măsuri pentru a limita eventualele probleme la nivel de concurenţă.”

În prezent statul deţine 75% din acţiunile Blue Air (a executat garanţia pusă în cadrul ajutorului de stat din 2020), iar compania nu are avioane, nu are echipaj, în schimb are datorii de peste 1 miliard de lei.

Sursa: zf.ro