Consiliul Concurenţei a amendat Volvo România cu 13 milioane lei (aproximativ 2.65 milioane euro) pentru practici anticoncurenţiale

/
/
18 ian. 23
/

Consiliul Concurenţei a amendat compania Volvo România SRL cu suma de 13 milioane lei, aproximativ 2.65 milioane euro, pentru practici anticoncurenţiale.

Vorbim mai exact de o serie de înţelegeri anticoncurenţiale pe piaţa de distribuţie a camioanelor noi, medii şi grele marca Renault. Volvo România SRL este unic importator de camioane Renault în ţara noastră, iar în urma unei investigaţii a Consiliului Concurenţei, au fost constatate înţelegeri între Volvo România SRL şi distribuitorii din reţea în ceea ce priveşte teritoriul în care aceştia din urmă putea revinde camioanele noi, medii şi grele marca Renault.

Aceştia au stabilit să nu comercializeze aceste tipuri de camioane în afara graniţelor, astfel companiile nu se mai concurau între ele, clienții neavând posibilitatea de a alege. În acest fel a fost afectată concurența la nivel național, precum și comerțul între statele membre.

Volvo România SRL şi-a recunoscut vina, iar pe acest considerent a beneficiat de o reducere a amenzii.

Toată investigaţia a pornit de la o cerere de clemență depusă de un distribuitor, unul care a primit imunitate la amendă pentru că a cooperat cu autoritatea de concurență în cadrul programului de clemență. Consiliul Concurenței încurajează companiile implicate în acest tip de înțelegeri anticoncurențiale să contacteze autoritatea de concurență, să își recunoască participarea la încălcare și să furnizeze dovezi privind înțelegerea respectivă. Procedând astfel, companiile pot beneficia de reduceri substanțiale ale amenzilor sau chiar de imunitate totală.

Sursa: profit.ro, sursa foto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).