Reprezentanţii industriei auto din Rusia caută cu disperare soluţii de a relua activitatea după ce acest sector de activitate a fost puternic afectat de sancţiunile internaţionale impuse după invadarea Ucrainei.
Spre exemplu AutoVAZ, deţinătoarea mărcii Lada, are două fabrici în Rusia: la Togliati şi Izhevsk. Dacă la Togliati se merge în ritm de melc cu producţia modelului Lada Granta Classic 22, la Izhevsk muncitorii sunt încă acasă şi sunt invitaţi de companie să îşi depună demisia în schimbul unor salarii compensatorii generoase.
Această situaţie este una generală în toate uzinele auto din ţară, însă în curând am putea asista la o schimbare. Se pare că constructorul auto chinez Chery va sări în ajutorul Rusiei şi va produce maşini în fabricile din această ţară. Mai multe detalii nu se cunosc în acest moment, însă discuţiile sunt destul de avansate.
Chery este al nouălea mare producător auto din China, compania vânzând în 2021 puţin sub 1 milion de vehicule. Dintre acestea 40.000 au fost comercializate în Rusia.