COTAR susţine că Euroins se îndreaptă încet si sigur spre faliment. Compania de asigurări respinge acuzaţiile

/
/
15 iun. 22
/

Piaţa de asigurări auto continuă să navigheze pe ape tulburi, asta după ce în toamna anului trecut Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a decis retragerea autorizaţiei de funcţionare pentru City Insurance.

După acest moment preţurile asigurărilor de tip RCA au luat-o razna, în unele cazuri poliţele fiind chiar şi de trei ori mai scumpe comparativ cu ultima prelungire.

Din păcate nu doar situaţia City Insurance a fost precară în ultimii ani, ci şi cea a Euroins. Liderul actual al asigurărilor auto din România este atacată zilele acestea de către COTAR (Confederaţia Transportatorilor Autorizaţi din România). Organizaţia avertizează public toate instituţiile financiare din ţară că Euroins se îndreaptă încet şi sigur spre faliment.

COTAR susţine că Euroins se află într-o situaţie financiară similară cu cea în care se afla City Insurance înainte de faliment. S-ar părea că Euroins îşi transferă în bănci din afara ţării peste 90% din disponibilităţile băneşti, în România fiind păstraţi bani doar pentru salariile angajaţilor şi mică parte pentru plata despăgubirilor.

Acelaşi COTAR acuză compania de asigurări că lună de lună are zeci de popriri pe conturile bancare, rostogolind astfel obligaţiile de despăgubire în instanţă.

La scurt timp de la apariţia acestor acuzaţii, Euroins a răspuns printr-un mesaj oficial:

“Considerăm că toate acuzațiile sunt înșelătoare și nefondate. Mesajele COTAR sunt menite să afecteze în mod deliberat imaginea Euroins și credibilitatea generală a pieței asigurărilor. Euroins România a dovedit că a luat măsuri pentru a-și îmbunătăți activitatea la toate nivelurile și asigurăm transparența și comunicarea adecvată prin regulile românești și internaționale de guvernanță corporativă. Euroins nu va mai răspunde acuzațiilor COTAR și știrilor false despre industria asigurărilor.”

Nu ştiu cât de adevărate sau nu sunt acuzaţiile celor de la COTAR, cert este că dacă mâine te duci să îţi repari maşina pe o poliţa RCA emisă de Euroins, majoritatea service-urilor auto te vor refuza. Oare de ce ?

Sursa: economica.net
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).