Cum se alege praful și de brandurile auto japoneze?

/
/
14 oct. 17
/

Articolul este unul de opinie și l-am redactat sub un impuls dat de întâmplarea legată de un dealer Suzuki din Timișoara. 

Trebuie să punem discuția într-un context și două articole le consider utile spre a vă creiona ce s-a întâmplat:

  1. Suzuki SARA MOTORS Timișoara – cum un dealer mincinos strică imaginea unei companiiArenait.net;
  2. Cum mi-am luat zece beri cu 12.200 euro, crezând că-mi iau Suzuki VitaraRenașterea.ro.

Citiți și minunați-vă, mi se pare chiar ușor incredibil pentru 2017. Sunt peste 70 de persoane păgubite, oameni de bună credință ce au considerat că au pornit în procesul de achiziție al unui automobil, dar la sfârșit de septembrie s-au trezit că trebuie să se plimbe prin tribunale spre a-și recupera sumele investite (asta dacă vor mai avea ce să recupereze).

Ar fi interesant de văzut și de explicat din partea Suzuki România cum s-a petrecut așa ceva, cum ajunge un vendor în poziția de dealer autorizat, ce garanții sunt la mijloc etc.

Înțeleg că avem de-a face cu un caz izolat, înțeleg că nu Suzuki România este vinovat în mod direct ci distribuitorul autorizat. Totuși, în 2017 și într-o țară ce se dorește a fi considerată drept civilizată…

Învățătură de minte, verificare din o multitudine de surse înainte de face orice pas în România. Țepele pot veni de unde nu te aștepți nici în ruptul capului. Știu, titlul sună ușor patetic și nelalocul lui, dar parcă din partea japonezilor mă așteptam la niște cutume încetățenite, la verificări care să facă astfel de situații improbabile.

Update1: Îmi asum faptul că în mare viteză am băgat toate mărcile japoneze la grămadă, ceilalți s-ar putea să fie extrem de serioși. Problema în cazul de față să fie strict între Sara Motors, Suzuki România și cei păgubiți. Mi-am amintit de scandalul Dieselgate în care Volkswagen a jucat rolul crucial, a adus articole în care întreaga economie germană și rigurozitatea nemțească erau pus la îndoială, cam așa la scară mai mică am judecat și eu în cazul Suzuki. 

Update2: La sugestia unui cititor să ne amintim de două cazuri în care industria japoneză a livrat cu mult sub așteptări: Kobe Steel și Takata

Categorii: gAuto
Cuvinte cheie: Suzuki
Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra, Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming Gigabyte Aorus 16X 9SG a fost transformat în desktop PC ad-hoc alături de Mac Mini cu Apple M4. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.