Printre cele 13 maşini testate cu rigurozitate s-a aflat şi Dacia Bigster, cel mai nou, mai mare, mai scump şi mai bine echipat model Dacia. Punctajul obţinut de Dacia Bigster a fost similar cu cel obţinut de Dacia Duster anul trecut, adică 3 stele (⭐️⭐️⭐️, cel mai slab punctaj din totalul autovehiculelor testate):
- Tesla Model 3 Highland (⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️);
- Voyah Courage (⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️);
- MG S5 (⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️);
- Volkswagen Tayron (⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️);
- Audi Q5 (⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️);
- Ford Tourneo Custom (⭐️⭐️⭐️⭐️);
- Kia EV3 (⭐️⭐️⭐️⭐️ cu pachet standard de siguranță, ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ cu pachet extins de siguranță);
- Peugeot 3008 (⭐️⭐️⭐️⭐️);
- Peugeot 5008 (⭐️⭐️⭐️⭐️);
- Opel Grandland (⭐️⭐️⭐️⭐️);
- Renault 4 (⭐️⭐️⭐️⭐️);
- Volkswagen Transporter (⭐️⭐️⭐️⭐️);
- Dacia Bigster (⭐️⭐️⭐️).
Punctajul obţinut de Dacia Bigster pe categorii se prezintă astfel:
- 69% pentru protecția pasagerilor adulți (⭐️⭐️⭐️);
- 85% pentru protecția pasagerilor copii (⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️);
- 60% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor (⭐️⭐️⭐️⭐️);
- 57% pentru sistemele de siguranță (⭐️⭐️⭐️).
Dacia Bigster are mai multe vulnerabilităţi şi sisteme de siguranţă lipsă, însă acest aspect este cât se poate de asumat din partea producătorului autohton. La nivel oficial ni s-a transmis de mai multe ori că maşinile Dacia nu vor integra niciodată cele mai noi şi mai moderne sisteme de asistenţă şi siguranţă activă (din raţiuni de costuri), exact zonele unde maşinile Dacia sunt cel mai uşor depunctate.