Despre planul strategic Renault Renaulution de dezvoltare pe următorii 5 ani și chiar mai departe de atât, am vorbit într-un articol separat. În primul rând vreau să prezint poate cea mai importantă componentă a acestui plan, cea care ne interesează pe noi cel mai tare. Este vorba despre marca Dacia și, în special, despre conceptul Dacia Bigster.
Acest concept prefigurează SUV-ul despre care se tot vrobește de ceva timp. Unele informații sugerau că ar putea fi vorba despre un SUV cu până la 7 locuri, dar deocamdată nu avem nimic confirmat în acest sens.
Dacia Bigster este concepul de la care se pleacă în dezvoltarea SUV-ului de segment C în formă finală. Primele informații nu divulgă prea multe, deși galeria de imagini este destul de cuprinzătoare:
Știm că va fi vorba despre un SUV cu lungimea de circa 4.6 metri și că va veni la un preț demn de segmentul imediat inferior, anume segmentul B.
Dimensiunile generoase ale exteriorului se vor răsfrânge asupra spațiului interior, unde Dacia Bigster promite mult spațiu atât pentru pasageri, cât și pentru bagaje.
Designul conceputului propune linii contemporane și în același timp atemporale, cu un mesaj clar de robustețe. Semnătura luminoasă în formă de ”Y” a blocurilor optice față și spate este acum mai proeminentă și mai hotărâtă.
Caracterizat în doar câteva cuvinte, despre Dacia Bigster s-ar putea spune că este un SUV cu nici mai mult, nici mai puțin decât esențialul.
”Dacia Bigster Concept simbolizează evoluția brandului. Esențial, cu o atingere cool și un spirit de aer liber. Demonstrează că accesibil nu este în niciun caz opusul atractivității. La Dacia credem cu tărie asta, iar acesastă mașină este exemplul perfect”, a declarat Alejandro Mesonero-Romanos, Director de Design Dacia (traducerea declarației este făcută de mine, așa că s-ar putea să nu fie ce mai exactă ori cea mai expresivă).
În ultimii 15 ani Dacia a produs automobile contemporane, simple, dar atrăgătoare. Și-a făcut un nume în nu mai puțin de 44 de țări și a vândut mai bine de 7 milioane de mașini.
Strategia Dacia pe următorii ani va avea în vedere:
- o abordare economică și disciplinată a costurilor în dezvoltarea noilor produse;
- cosolidarea unei colaborări Dacia-Lada cu sprijin din partea grupului global, cu suport tehnologic clar, pentru a crește potențialul acestei sinergii și spre asigurarea continuității;
- folosirea noii platforme modulare CMF-B în cadrul Dacia-Lada (pe care se bazează noile Renault Clio și Captur, precum și noile Dacia Sandero și Logan) va permite să se să treacă de la 4 platforme diferite la una singură și de la 18 tipuri de caroserii la 11;
- introducerea motorizărilor alimentate de combustibili alternativi (GPL) și electrificate, hibride, spre a asigura alinierea la noile reglementări;
- o gamă copetitivă, ce va adăuga 3 noi modele până în 2025, pe lângă recent lansatele Sandero, Logan și Spring;
- o intrare curată și sigură în segmentul C, așa cum demonstrează conceptul Bigster.