Dacia demarează un program de reorganizare la nivelul uzinei de la Mioveni şi oferă sume impresionante de bani angajaţilor care pleacă voluntar

/
/
8 sept. 24
/

Uzina Dacia de la Mioveni a trecut prin transformări importante în ultimii ani, astfel că au fost implementate multe proiecte legate de automatizare, robotizare, digitalizare etc.

Acest lucru se observă clar şi din evoluţia numărului de angajaţi din ultimii ani. Dacă în 2019 la Automobile Dacia SA lucrau 14.761 de angajaţi, la finalul anului 2023 mai erau doar 11.457 de salariaţi, iar numărul acestora ar urma să scadă din nou ţinând cont de noul plan de reorganizare al companiei.

Conform surselor profit.ro, angajaţii uzinei de la Mioveni au primit o informare cu privire la demararea unui program intern de plecări voluntare. Începând cu 1 octombrie angajaţii pot renunţa la locul de muncă în schimbul unor sume impresionante de bani astfel:

  • vechime 0 – 2 ani – 22.000 lei net;
  • vechime 2 – 4 ani – 55.000 lei net;
  • vechime 4 – 8 ani – 98.000 lei net;
  • vechime 8 – 12 ani – 120.000 lei net;
  • vechime 12 – 16 ani – 150.000 lei net;
  • vechime peste 16 ani – 185.000 lei net;
  • angajaţi înregistraţi cu boli profesionale sau accidente de muncă – 210.000 lei net.

Rămâne de văzut dacă acest program „avantajos” de încetare a contractelor de muncă prin acordul părţilor va avea succes. Cert este că unii oameni trebuie să plece, indiferent că vor pleca de bună voie sau siliţi.

Conform statisticilor ACEA, cele două uzine de automobile din România, Craiova şi Mioveni, au unul dintre cele mai ineficiente rapoarte dintre numărul de angajaţi şi volumul produs. Cele două fabrici au o producţie de 3.2 vehicule / angajat anual, în timp ce media Uniunii Europene este de 5.4 vehicule / angajat anual.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).