Dacia demarează un program de reorganizare la nivelul uzinei de la Mioveni şi oferă sume impresionante de bani angajaţilor care pleacă voluntar

/
/
8 sept. 24
/

Uzina Dacia de la Mioveni a trecut prin transformări importante în ultimii ani, astfel că au fost implementate multe proiecte legate de automatizare, robotizare, digitalizare etc.

Acest lucru se observă clar şi din evoluţia numărului de angajaţi din ultimii ani. Dacă în 2019 la Automobile Dacia SA lucrau 14.761 de angajaţi, la finalul anului 2023 mai erau doar 11.457 de salariaţi, iar numărul acestora ar urma să scadă din nou ţinând cont de noul plan de reorganizare al companiei.

Conform surselor profit.ro, angajaţii uzinei de la Mioveni au primit o informare cu privire la demararea unui program intern de plecări voluntare. Începând cu 1 octombrie angajaţii pot renunţa la locul de muncă în schimbul unor sume impresionante de bani astfel:

  • vechime 0 – 2 ani – 22.000 lei net;
  • vechime 2 – 4 ani – 55.000 lei net;
  • vechime 4 – 8 ani – 98.000 lei net;
  • vechime 8 – 12 ani – 120.000 lei net;
  • vechime 12 – 16 ani – 150.000 lei net;
  • vechime peste 16 ani – 185.000 lei net;
  • angajaţi înregistraţi cu boli profesionale sau accidente de muncă – 210.000 lei net.

Rămâne de văzut dacă acest program „avantajos” de încetare a contractelor de muncă prin acordul părţilor va avea succes. Cert este că unii oameni trebuie să plece, indiferent că vor pleca de bună voie sau siliţi.

Conform statisticilor ACEA, cele două uzine de automobile din România, Craiova şi Mioveni, au unul dintre cele mai ineficiente rapoarte dintre numărul de angajaţi şi volumul produs. Cele două fabrici au o producţie de 3.2 vehicule / angajat anual, în timp ce media Uniunii Europene este de 5.4 vehicule / angajat anual.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.