De ce cred că modelul de business al Xiaomi trebuie adoptat și de alte companii?

/
/
14 mai 15
/

Xiaomi a crescut precum Făt-Frumos și în țara sa de baștină a devenit o adevărată vedetă, locul 1 pe Q1 2015 și peste 14 milioane de unități comercializate. 

Știți că Xiaomi produce loturi de telefoane mobile pe care le pune spre vânzare pe canal propriu. Evită metodele de distribuție clasice.

Lanțul este destul de simplu:

XIAOMI – CLIENT;

De aici rezultă și raportul preț / specificații ce atrage, raport ce funcționează ca un adevărat magnet și nici nu mai nevoie de un marketing agresiv pe canalele tradiționale (mix-ul de online + TV etc).

Majoritatea companiilor merg pe o rețetă mult mai alambicată:

PRODUCĂTOR – DISTRIBUITOR – MAGAZIN ONLINE – CLIENT. 

Producătorul își pune o marjă de profit, la fel și distribuitorul + magazinul online. De multe ori, producătorul trebuie să ofere un buget de marketing / publicitate către magazinul online. Aici vorbim de shop-uri mari care spun în genul: Eu îți vând 100.000 de telefoane. Ce buget de promovare aloci? 

Dacă compania A nu oferă suma dorită, intră în scenă un alt jucător ce-și permite să ofere astfel de bugete. Nu mai pun în calcul și sumele alocate mediei tradiționale, reclame etc. Sunt cheltuieli care le regăsiți în costul de raft al unui smartphone, gadget etc.

Nu zic că modelul Xiaomi este la îndemâna oricui, dar nu ar strica un plus de curaj din partea producătorilor hardware. Suntem în 2015, online-ul este la putere.

Categorii: Opinie, Xiaomi
Cuvinte cheie: Xiaomi
Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra, Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming Gigabyte Aorus 16X 9SG a fost transformat în desktop PC ad-hoc alături de Mac Mini cu Apple M4. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

CEO-ul Xiaomi susţine că în următorii cinci ani oamenii vor fi înlocuiţi cu roboţi umanoizi pe tot ce înseamnă linii de asamblare

CEO-ul Xiaomi, Lei Jun, a acordat recent un interviu celor de la Beijing Daily, iar cele transmise de el arată clar că strategia companiei pentru perioada imediat următoare se bazează pe inteligenţă artificială şi pe roboţi umanoizi.

Am văzut Jingle Bell Heist, filmul numărul 1 pe Netflix pe 30 noiembrie 2025, iar acesta te plictiseşte rău de tot, dar îţi binedispune soţia / logodnica / prietena

Bine aţi revenit la un nou articol din categoria „am văzut”, secţiune în care îmi exprim o părere personală despre un film, documentar sau serial, opinie pe baza căreia vă aştept să discutăm în zona de comentarii.

Xiaomi a deschis primul său magazin oficial din România – da, operat direct de către ei și nu printr-un partener și planurile pentru 2026 la nivel local

Trebuie spus din start că deja este a nu știu câta dată când discutăm despre un magazin Xiaomi, dar..., acum este ceva diferit. Shop-ul din ParkLake Mall este operat direct de către compania chineză.