Divizia de camioane Toyota a fost amendată cu 1.6 miliarde de dolari pentru încălcarea regulilor privind emisiile şi „contrabandă” cu motoare în Statele Unite ale Americii

gAuto
/
/
18 ian. 25
/

Divizia de camioane Toyota (Hino Motors) a fost amendată cu 1.6 miliarde de dolari pentru încălcarea regulilor privind emisiile şi „contrabandă” cu motoare în Statele Unite ale Americii. Şi nu vorbim de o amendă ce va fi contestată, ci despre una acceptată de către Hino Motors şi filialele sale americane.

Între autorităţile americane şi Hino Motors există practic o înţelegere, un acord de recunoaştere a vinovăţiei. În baza acestei înţelegeri, Hino Motors a fost de acord cu plata unei amenzi de 521.76 milioane de dolari, cât şi cu plata a 1087 milioane de dolari sub forma de amenzi civile şi plăţi viitoare către reclamanţii privaţi. În plus, Hino Motors nu mai poate importa motoare diesel în Statele Unite ale Americii timp de 5 ani.

Dar ce s-a întâmplat?

Se pare că reprezentanţii companiei japoneze au falsificat ani la rând testele legate de emisii şi au depus cereri false pentru certificarea motoarelor diesel. Hino Motors a vândut în perioada 2010 – 2022 peste 105.000 motoare care nu respectau standardele americane.

„Ne cerem scuze profund pentru neplăcerile cauzate clienților noștri și părților interesate. Pentru a preveni repetarea acestui tip de problemă, am implementat reforme la nivelul întregii companii, inclusiv îmbunătățiri semnificative ale culturii noastre interne, ale supravegherii și ale practicilor de conformitate.” a declarat săptămâna aceasta Satoshi Ogiso, președinte și CEO al Hino Motors.

Sursa: g4media.ro

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.