Este sau nu legală taxa de 2.09 euro cerută de Vodafone pentru a intra cu prioritate în discuţie cu un operator uman atunci când suni în call center?

Retelistica
/
/
13 oct. 25
/

Într-un articol scris săptămâna trecută vă spuneam că Vodafone solicită un comision de 2.09 euro pentru a fi preluat cu prioritate de către un operator uman atunci când suni în call center.

Informaţia nu este deloc nouă, operatorul roşu practică de ceva timp acest cost suplimentar, doar că până acum nu a fost mediatizat (ba chiar anul acesta a fost mărit cu 0.8 euro).

Cei de la Observatorul Prahovean au vrut să afle cât de legal este acest comision şi le-au scris celor de la ANCOM (Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii).

Răspunsul autorităţii a venit destul de repede şi este unul destul previzibil. Se pare că DA, un operator telecom poate impune un astfel de cost suplimentar, atât timp cât este opţional şi este transmisă o informare clară legată de costul serviciului oferit (ceea ce Vodafone respectă).

Operatorii telecom trebuie să ofere şi o variantă gratuită, iar dacă aceasta există, legislaţia în vigoare este respectată (nu se specifică nicăieri cât de mult poate dura utilizarea acestei opţiuni, astfel că nu contează dacă stai 1 minut sau o oră cu un asistent AI în telefon).

Din punctul meu de vedere situaţia este clară şi mă gândesc că Vodafone nu ar fi implementat aşa ceva, dacă legislaţia nu ar fi permis. Până la noi directive, fie îi suporţi pe Andreea şi TOBi până ajungi la o persoană vie 🤪, fie plăteşti pentru a fi preluat cu prioritate de un om (sperăm) empatic.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Orange a testat în premieră în România tehnologia 5G mmWave (au fost obţinute viteze în download de până la 10 Gbps)

Orange ne informează că a reuşit să testeze în premieră în România tehnologia 5G mmWave, una care funcţionează în banda de frecvenţe de 26 GHz.

Orange anunţă că începând cu 17 decembrie 2025, Republica Moldova şi Ucraina vor intra în rândul ţărilor Roam like at Home (resurse mai multe, fără costuri suplimentare)

Uniunea Europeană a decis în vara acestui an că este timpul ca sistemul de tarifare european Rome like at Home să primească în rândul său două noi ţări europene începând cu data de 1 ianuarie 2026: Republica Moldova şi Ucraina.

NAS Synology DiskStation DS225+ – prezentare

A trecut ceva timp de când nu am mai luat contact cu un NAS de la Synology, dar iată că acum vă pot prezenta pe scurt unul dintre cele mai recente modele ale companiei taiwaneze. Este vorba despre un NAS din zona consumer, dar care ar putea face față și nevoilor unei afaceri mici și…