Ferrari impresionează şi confirmă încă o dată că ştie să facă mulţi bani (profitul mediu / maşină în 2024 a fost cât preţul unui Porsche 911 Carrera nou)

gAuto
/
/
9 feb. 25
/

2024 a fost cel mai bun an din istoria companiei, Ferrari reuşind să vândă la nivel global 13.752 maşini. Pentru un producător premium această cifră este impresionantă, mai ales că în urmă cu 10 ani, Ferrari abia dacă reuşea să vândă 7.000 de maşini (practic în această perioadă aproape a dublat producţia).

Şi mai interesant este că această producţie record nu a fost făcută cu sacrificii la nivel de marje, ba chiar acestea au crescut. Cu încasări nete de 6.667 miliarde de euro, profitul operaţional a fost de, atenţie, 1.888 miliarde de euro.

Cu puţină matematică aflăm că Ferrari a avut în 2024 o încăsare netă per maşină de 484.800 euro şi un profit operaţional per maşină de 137.289 euro. Porsche 911 Carrera are un preţ de plecare în România de 136.989 euro, deci putem spune fără doar şi poate că Ferrari a câştigat în medie câte un Porsche 911 Carrera la fiecare maşină vândută anul trecut.

În contextul în care piaţa auto europeană se chinuie în ultimul hal (chiar şi mulţi producători premium), Ferrari este un exemplu clar că se poate (şi btw, Porsche trage din greu, nu o duce chiar aşa bine, acţiunile constructorului german scăzând în ultimele 12 luni cu vreo 30% în contextul unor scăderi de vânzări, marje mai mici şi costuri mai mari cu dezvoltarea noilor modele).

Sursa: piataauto.md
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.