2024 a fost cel mai bun an din istoria companiei, Ferrari reuşind să vândă la nivel global 13.752 maşini. Pentru un producător premium această cifră este impresionantă, mai ales că în urmă cu 10 ani, Ferrari abia dacă reuşea să vândă 7.000 de maşini (practic în această perioadă aproape a dublat producţia).
Şi mai interesant este că această producţie record nu a fost făcută cu sacrificii la nivel de marje, ba chiar acestea au crescut. Cu încasări nete de 6.667 miliarde de euro, profitul operaţional a fost de, atenţie, 1.888 miliarde de euro.
Cu puţină matematică aflăm că Ferrari a avut în 2024 o încăsare netă per maşină de 484.800 euro şi un profit operaţional per maşină de 137.289 euro. Porsche 911 Carrera are un preţ de plecare în România de 136.989 euro, deci putem spune fără doar şi poate că Ferrari a câştigat în medie câte un Porsche 911 Carrera la fiecare maşină vândută anul trecut.

În contextul în care piaţa auto europeană se chinuie în ultimul hal (chiar şi mulţi producători premium), Ferrari este un exemplu clar că se poate (şi btw, Porsche trage din greu, nu o duce chiar aşa bine, acţiunile constructorului german scăzând în ultimele 12 luni cu vreo 30% în contextul unor scăderi de vânzări, marje mai mici şi costuri mai mari cu dezvoltarea noilor modele).