Ford extinde gama Mustang pentru prima dată în istoria de peste 55 de ani a iconicului model sportiv. Începând de azi aflăm că un nou vehicul se alătură familiei Mustang , fiind vorba despre un SUV complet electric cu alură de coupe.
Ford Mustang Mach-E își dorește să devină pentru compania americană ceea ce a fost Model-T la vremea sa. “La prima ediție a Salonului Auto de la Detroit, Henry Ford a spus că lucrează la ceva ce va lovi omenirea ca un trăsnet. Acel ceva a fost Model-T. Astăzi, Ford Motor Company se mândrește cu dezvăluirea unei mașini care lovește din nou cu puterea unui trăsnet. Noul Mustang Mach-E, un model complet electric. E rapid. E distractiv. E întruchiparea libertății pentru o nouă generație de posesori Mustang“, a declarat Bill Ford, președinte executiv Ford Motor Company.
Cele mai importante date despre Ford Mustang Mach-E:
- SUV-ul va fi oferit în versiuni cu autonomie standard sau autonomie extinsă, cu tracțiune spate sau cu tracțiune integrală. În varianta cu autonomie extinsă și tracțiune spate, Mustang Mach-E țintește o autonomie de până la 600 de kilometri, autonomie calculată conform procedurilor WLTP. În configurațiile cu autonomie extinsă și tracțiune integrală, Mustang Mach-E vizează 337 CP (248 kW) și un cuplu de 565 Nm. Ford va oferi și o versiune specială dedicată performanței – Mustang Mach-E GT, ce țintește o accelerație 0-100 km/h în mai puțin de 5 secunde și resurse estimate la 465 CP (342 kW) și 830 Nm.
- Mustang Mach-E în versiunea cu autonomie extinsă și tracțiune spate poate să primească până la 93 de kilometri autonomie în 10 minute de încărcare la o stație rapidă de tip DC (curent continuu) cu o putere de încărcare de vârf de 150 de kW. Versiunea Mustang Mach-E Standard Range vizează o încărcare de la 10% la 80% în aproximativ 38 de minute la o stație rapidă de tip DC.
- Versiunea Standard Range oferă o baterie Litiu-Ion cu capacitatea de 75.7 kWh și 288 de celule, în timp ce versiunea Extended Range propune o baterie de 98.8 kWh cu 376 de celule Litiu-Ion.
- Cu modulul Ford Connected Wallbox destinat utilizării casnice, este permisă o încărcare de cinci ori mai rapidă decât la o priză normală – în jur de 62 de kilometri la fiecare oră de încărcare pentru versiunea cu autonomie extinsă și configurație cu roți motrice spate. Prin cablul de încărcare Ford Home, oferit odată cu vehiculul, este permisă o autonomie medie de 14 km pentru fiecare oră de încărcare la o priză domestică normală tipică pentru Europa. Cablul de încărcare Public Charge este și el oferit odată cu achiziția mașinii.
- Vor exista trei moduri de rulare – Whisper, Engage și Unbridled, cu setări tehnice adaptate special pentru acest model: direcție cu răspuns sportiv, lumină ambientală, sunete adaptate la experiența electrică și animații afișate pe instrumentarul digital de bord în funcție de stilul de condus.
- Mustang Mach-E GT va fi disponibil cu noile etriere din aluminiu Flexira de la Brembo. Totodată, SUV-ul electric va fi echipat cu sistem de suspensii adaptive MagneRide.
- Debutează noua generație a sistemului de infotainment SYNC. Acesta oferă o interfață nouă și are capacitatea de a învăța preferințele șoferilor, perfecționându-se odată cu trecerea timpului, cu ajutorul actualizărilor online OTA (over-the-air). Actualizările au capacitatea de a spori inclusiv performanțele mașinii. Noua generație SYNC utilizează un display cu diagonala de 15.5 inch și o interfață simplă, ce suportă gesturile clasice touch, swipe și pinch. Noul SYNC oferă conectivitate prin cloud și recunoaștere vocală conversațională. Cu o putere de procesare dublă față de anteriorul SYNC 3, noul sistem promite operarea mult mai rapidă a tuturor funcțiilor. De asemenea, sistemul introduce compatibilitate wireless între telefoanele mobile și sistemele Apple CarPlay, Android Auto sau cu aplicațiile AppLink.
- Intrarea în mașină și pornirea motorului se fac cu ajutorul tehnologiei Phone as Key, care își face debutul în gama Ford pe noul Mustang Mach-E. Cu ajutorul tehnologiei Bluetooth, vehiculul poate detecta telefoanele posesorilor atunci când aceștia se apropie de mașină, deblocând ușile și permițând pornirea motorului fără ca aceștia să fie nevoiți să utilizeze cheia sau să-și scoată telefonul mobil din buzunar. Un cod de rezervă poate fi introdus pe montantul B pentru descuierea ușilor, iar un alt cod inserat pe ecranul central permite pornirea mașinii în situații în care telefonul e indisponibil din cauza bateriei descărcate.
- Pachetul de baterii este poziționat în podeaua mașinii, astfel inginerii și designerii Ford au reușit să creeze un comportament rutier sportiv, dar și să ofere suficient spațiu interior și pentru bagaje. Sub capota față există un portbagaj cu un volum de 100 de litri, dotat cu orificiu de scurgere, similar cu ceea ce oferă Ford Puma în portbagajul din spate. Pe lângă spațiul de bagaje din față, portbagajul posterior oferă un volum de 402 litri. Cu scaunele din spate rabatate, volumul crește până la 1420 de litri.
Ford Mustang Mach-E va fi disponibil pe piață în ultima parte a anului 2020, iar în România va ajunge în prima parte a anului 2021.