Foarte mulţi producători auto dezvoltă în această perioadă sisteme ajutătoare pentru viitoarele maşini autonome, iar unul dintre acestea este testat deja de Ford şi se numeşte C-V2X (Cellular Vehicle-to-Everything).
Tehnologia permite comunicațiile directe între vehicul și infrastructură, alte vehicule sau alți utilizatori de trafic şi va fi foarte utilă în mai multe scenarii. Cel mai important este cel legat de maşinile prioritare (ambulanţe, maşini de pompieri, maşini de poliţie etc.), în acest caz sistemul urmând a permite schimbarea culorii semaforului pe verde atunci când o maşină din această categorie rulează în regim de urgenţă. După ce vehiculul trece de intersecţie, funcţiile semaforului revin la normal.
„Indiferent dacă este o mașină de pompieri care merge la un incendiu sau dacă este o ambulanță în drum spre un accident, ultimul lucru pe care și l-ar dori cineva este ca aceste mașini să fie prinse în trafic așteptând verde la semafor.”, a declarat Martin Sommer, inginer cercetător la Ford, Automated Driving Europe.
Un alt scenariu este cel în care sistemul ajută la bunul mers al traficului obişnuit. Informaţiile furnizate de semafor vor putea ajuta maşinile să reducă viteza pentru a reduce blocajele din trafic sau pentru a ajunge în intersecţie exact când se face verde (se poate reduce viteza de la 50 km / h la 30 km / h pentru a reduce consumul de energie şi pentru a evita frânările bruşte).
Ford a testat noua tehnologie în Aachen, Germania folosind vehicule de test Ford Kuga PHEV.