Ford testează o tehnologie care va permite schimbarea semafoarelor pe verde din mers

/
/
30 mart. 22
/

Foarte mulţi producători auto dezvoltă în această perioadă sisteme ajutătoare pentru viitoarele maşini autonome, iar unul dintre acestea este testat deja de Ford şi se numeşte C-V2X (Cellular Vehicle-to-Everything).

Tehnologia permite comunicațiile directe între vehicul și infrastructură, alte vehicule sau alți utilizatori de trafic şi va fi foarte utilă în mai multe scenarii. Cel mai important este cel legat de maşinile prioritare (ambulanţe, maşini de pompieri, maşini de poliţie etc.), în acest caz sistemul urmând a permite schimbarea culorii semaforului pe verde atunci când o maşină din această categorie rulează în regim de urgenţă. După ce vehiculul trece de intersecţie, funcţiile semaforului revin la normal.

„Indiferent dacă este o mașină de pompieri care merge la un incendiu sau dacă este o ambulanță în drum spre un accident, ultimul lucru pe care și l-ar dori cineva este ca aceste mașini să fie prinse în trafic așteptând verde la semafor.”, a declarat Martin Sommer, inginer cercetător la Ford, Automated Driving Europe.

Un alt scenariu este cel în care sistemul ajută la bunul mers al traficului obişnuit. Informaţiile furnizate de semafor vor putea ajuta maşinile să reducă viteza pentru a reduce blocajele din trafic sau pentru a ajunge în intersecţie exact când se face verde (se poate reduce viteza de la 50 km / h la 30 km / h pentru a reduce consumul de energie şi pentru a evita frânările bruşte).

Ford a testat noua tehnologie în Aachen, Germania folosind vehicule de test Ford Kuga PHEV.

httpvh://youtu.be/-jdcl79gvE0

Sursa: profit.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).