Fuziunea dintre Honda şi Nissan a fost anulată la nivel oficial, iar Nissan trece poate prin cea mai grea perioadă din istoria companiei

gAuto
/
/
15 feb. 25
/

Din păcate lucrurile nu au evoluat deloc în direcţia cea bună, astfel că cele două companii au confirmat oficial anularea procedurilor de fuziune. Vestea bună, dacă există o veste bună în toată această poveste, este că cele două entităti vor continua să colaboreze în dezvoltarea de viitoare maşini electrice şi tehnologii ce includ inteligenţa artificială.

Toate discuţiile au picat în momentul în care Honda a solicitat ca Nissan să devină o subsidiară în noua structură, nu un partener cu drepturi egale. Reprezentanţii Nissan au refuzat categoric această propunere şi de aici renunţarea la orice tip de negociere.

Nissan trece poate prin cea mai grea perioadă din istoria companiei, iar Honda a vrut să profite de acest lucru. Cu un orgoliu puternic, Nissan nu a vrut să renunţe aşa uşor la luptă şi iată că acum este iar pe cont propriu.

Problema este că situaţia financiară a producătorului japonez este chiar şubredă. Reprezentanţii Nissan au declarat că vor să reducă rapid costurile, până în 2026 urmând a face economii de 2.5 miliarde de euro. Pentru a obţine aceste rezultate, compania va concedia 2500 de angajaţi la nivel global şi va închide 3 din fabricile sale.

Nissan a confirmat că va reduce capacitatea globală de producţie cu 20% până în aprilie 2026 (de la 5 milioane unităţi în prezent, la doar 4 milioane unităţi).

Via: automarket.ro
Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.