Din păcate lucrurile nu au evoluat deloc în direcţia cea bună, astfel că cele două companii au confirmat oficial anularea procedurilor de fuziune. Vestea bună, dacă există o veste bună în toată această poveste, este că cele două entităti vor continua să colaboreze în dezvoltarea de viitoare maşini electrice şi tehnologii ce includ inteligenţa artificială.
Toate discuţiile au picat în momentul în care Honda a solicitat ca Nissan să devină o subsidiară în noua structură, nu un partener cu drepturi egale. Reprezentanţii Nissan au refuzat categoric această propunere şi de aici renunţarea la orice tip de negociere.
Nissan trece poate prin cea mai grea perioadă din istoria companiei, iar Honda a vrut să profite de acest lucru. Cu un orgoliu puternic, Nissan nu a vrut să renunţe aşa uşor la luptă şi iată că acum este iar pe cont propriu.
Problema este că situaţia financiară a producătorului japonez este chiar şubredă. Reprezentanţii Nissan au declarat că vor să reducă rapid costurile, până în 2026 urmând a face economii de 2.5 miliarde de euro. Pentru a obţine aceste rezultate, compania va concedia 2500 de angajaţi la nivel global şi va închide 3 din fabricile sale.
Nissan a confirmat că va reduce capacitatea globală de producţie cu 20% până în aprilie 2026 (de la 5 milioane unităţi în prezent, la doar 4 milioane unităţi).
Via: automarket.ro