gEV

Conform celui mai recent raport ACEA, România a înmatriculat în primele 8 luni ale anului un număr de 6877 de maşini electrice noi, în scădere cu 29% YoY. Rezultatele din ultima lună analizată, august, sunt şi mai dramatice, 494 maşini electrice înmatriculate, cu 69.3% mai puţine decât în august 2023.

Reprezentanţii APIA (Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile) declarau în urmă cu aproximativ 2 luni şi jumătate că pentru 2024 se aşteaptă la vânzări totale de aproximativ 12.500 unităţi (-20% vs 2023), însă la cum arată piaţa de maşini electrice la ora actuală, nu prea cred că vor fi atinse aceste cifre.

Cert este că reducerea tichetului Rabla Plus de la 10.000 de euro la 5.000 de euro a cântărit foarte mult în alegerile finale făcute de românii ce şi-au luat maşină nouă în 2024.

Acest lucru îl ştie şi Guvernul României, cel care, prin intermediul lui Mircea Fechet, Ministrul Mediului, a confirmat că sunt şanse foarte mari ca în 2025 valoarea tichetului Rabla Plus să fie mărită.

„Decizia de a diminua cuantumul tichetului pentru Rabla Plus este o decizie care aparține Ministerului Finanțelor Publice. Noi am propus încă de atunci o valoare superioară pragului pe care îl avem astăzi, respectiv de 5.000 euro, și sunt convins că, după ce vom trage linie la sfârșitul anului și vom vedea în ce măsură diminuarea acestui voucher a afectat vânzarea de mașini electrice în România, sunt convins că pentru anul 2025 acest prag va fi ajustat în consecință.”, a declarat Mircea Fechet.

Foarte probabil anul viitor vom avea o subvenţie mai generoasă, probabil un 7000 – 7500 de euro (îmi este greu să cred că se va reveni la vechea formulă cu 10.000 de euro).

Sursa: profit.ro