Opinie

La începutul acestui an scriam că HMD Global a decis să renunţe la Nokia, compania finlandeză urmând a-şi promova noutăţile sub brandul HMD. La scurt timp de la publicarea acelui articol am primit un comunicat oficial din partea HMD Global, unul prin intermediul căruia ni se spunea că Nokia nu dispare.

Atunci am crezut că vor merge cumva în paralel, oferind şanse egale ambelor branduri (până la urmă Nokia rămâne un nume, trebuie doar împachetat corespunzător). Ultimele luni ne-au dovedit însă că nu este aşa, iar la ce anunţuri a făcut HMD Global, cred că am înteles strategia companiei pe termen scurt şi mediu:

  • brandul Nokia este trecut în umbră, acesta urmând a fi utilizat (cel mai probabil) doar în lansări de telefoane cu butoane (aşa numitele feature phone-uri). Avem deja numeroase exemple aici, aici şi aici;
  • brandul HMD va fi noua stea a companiei finlandeze, adevăratele investiţii urmând a fi făcute în această direcţie. HMD Global a lansat deja seria de smartphone-uri HMD Pulse, iar mai nou, modele Nokia mai vechi au început să fie redenumite în HMD (avem smartphone-ul Nokia XR21 ce a devenit HMD XR21 sau tableta Nokia T21 ce a devenit HMD T21). În lucru mai este un alt telefon inteligent denumit HMD Arrow, deci observaţi atenţia oferită noului brand.

Din păcate uriaşul nume Nokia pare a cădea în desuetitudine şi cred că mai elegant ar fi fost din partea HMD Global să îl retragă complet. Pot să înţeleg noile obiective ale companiei finlandeze, însă parcă Nokia merită o ieşire din scenă pe uşa din faţă, nu una treptată pe uşa din spate.