Foarte probabil ca peste 50 de ani majoritatea tipurilor de transport să fie autonome, indiferent că vorbim de transport terestru, naval sau aerian.
În toate industriile se lucrează la foc automat pentru implementarea sistemelor de navigaţie autonome, iar cei de la Hyundai au finalizat cu succes primul test important al unui astfel de transport maritim.
Nava Prism Courage a plecat din Golful Mexic în data de 1 mai şi câteva zile mai târziu a ajuns în Provincia Chungcheong din Coreea de Sud. În mare parte din călătorie nava a fost condusă de un sistem de navigaţie autonom de nivel 2 denumit NiNAS 2.0, unul produs de compania Avikus. Sistemul a navigat prin apele oceanului calculând numeroşi factori, de la condiţiile meteorologice, până la poziţia altor nave sau dimensiunea valurilor.
Sigur că sistemul a fost utilizat preponderent în mijlocul oceanului, zonă unde manevrele sunt oarecum mai simple. La intrarea şi ieşirea din porturi, cât şi în momente mai dificile, nava a fost condusă manual.
Avantajele unui astfel de sistem de navigaţie autonom de nivel 2 ar fi legate de reducerea consumului de combustibil, reducerea emisiilor poluante, cât şi de reducere a personalului navigant (se pare că există o lipsă acută de personal în domeniu).