Încă un pas făcut pentru interzicerea completă a maşinilor cu volan pe dreapta în România

/
/
2 mart. 22
/

În toamna anului trecut aflam de existenţa unui proiect de lege ce prevedea interzicerea circulaţiei pe drumurile publice din România pentru toate maşinile cu volan pe dreapta, inclusiv a celor înmatriculate deja.

Acel proiect nu a fost băgat într-un sertar şi uitat acolo, ci a fost trecut mai departe. Se pare că Senatul şi-a dat deja acordul, ultimul pas înainte de adoptare fiind avizul favorabil al Camerei Deputaţilor (desigur şi promulgarea de Preşedinte). Surse politice susţin că proiectul este susţinut de partidele politice, astfel că votul din Camera Deputaţilor va fi unul formal.

După adoptarea acestui proiect de lege vor fi interzise toate maşinile cu volan pe partea dreaptă, cu excepţia autovehiculelor de interes istoric şi autovehiculelor speciale utilizate în serviciile publice comunitare (curăţenie stradală).

Şoferii care folosesc maşini cu volan pe dreapta vor putea să le folosească în continuare doar dacă le vor schimba volanul pe stânga.

Această modificare legislativă ar fi necesară deoarece maşinile cu volan pe dreapta provoacă peste 10% din totalul accidentelor anuale, procent foarte ridicat ţinând cont de numărul redus al acestor autovehicule. Din nefericire accidentele în care sunt implicate aceste maşini sunt în general din cele mai grave, deoarece “coliziunile sunt frontale, iar posibilitatea de evitare este nulă din cauza lipsei de vizibilitate a şoferilor”.

Sursa: profit.ro
Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.