Utilizatorii de telefoane mobile petrec în medie 4 ore pe zi captivați în alte activități pe telefon decât în convorbiri. Aproape orice industrie a ajuns sau cel puțin avansează către un viitor în care dispozitivele mobile sunt principala modalitate prin care utilizatorii interacționează cu produsul sau serviciul oferit.
În România, numărul utilizatorilor de internet la începutul anului 2023 a fost de 17.82 milioane de utilizatori, aproape 90% din populație, în timp ce conexiunile mobile active au crescut la 29.15 milioane. Boom-ul smartphone-urilor este clar în stadiu avansat la noi în țară, ceea ce a dus la o cerere și mai puternică pentru aplicații dedicate.
Membrii Forbes Technology Council au identificat principalele industrii care beneficiază de această migrare către aplicațiile mobile, iar în România putem sublinia:
Bănci și tranzacții
În prezent, aplicațiile mobile au ajuns o parte integrală pentru orice instituție financiară. După ce au perfecționat măsurile de siguranță necesare și au simplificat experiența mobilă, aplicațiile de internet banking am schimbat definitiv interacțiunea noastră cu băncile și felul în care efectuăm tranzacții.
Shopping online
Retailerii sunt printre primii care au perfecționat experiența mobilă în România. Giganții shopping-ului online eMAG au dominat piața și datorită unei experiențe mobile care întotdeauna a fost cu câțiva pași înaintea aplicațiilor competitorilor.
iGaming
Pariurile online sunt un alt domeniu în care aplicațiile au avut un impact enorm în România, nu doar pentru că simplifică o activitate pe care mulți o preferă pe dispozitivul mobil oricum, dar și pentru că oferă funcții dedicate care îmbunătățesc experiența de pariere. Unii operatori oferă chiar bonus pariuri special dedicat pentru utilizatorii aplicației, ca să încurajeze și mai mult migrarea jucătorilor.
Comunicare Digitală
Platformele de comunicare au ajuns să fie utilizate aproape exclusiv pe aplicații mobile – totul de la email până la social media. Probabil nici nu ne-am putea închipui să interacționăm fără o aplicație pe Instagram, Gmail, Facebook, WhatsApp și cam oricare alte platforme de comunicare. Dezvoltarea aplicațiilor în această industrie a contribuit direct și la succesul lor în rândul utilizatorilor de dispozitive mobile.
Turism
Deciziile de călătorie au ajuns să depindă foarte mult de părerile și recenziile altor utilizatori. Aplicațiile dedicate, atât pentru companiile care operează în turism, dar mai ales pentru cele prin intermediul cărora poți face rezervări (fie pentru transport sau cazare) beneficiază momentan cel mai mult de creșterea în popularitate și perfecționarea aplicațiilor.
Desigur sunt multe alte industrii în România care au fost transformate de aplicațiile mobile, chiar dacă schimbările nu au fost la fel de radicale, și probabil multe de la care ne putem aștepta să fie afectate și mai mult în viitor, de la instituții de stat, până la sistemul medical și educațional.
Acest articol face parte dintr-o campanie desfășurată alături de LEADSTAR Media. Materialul nu este redactat de către echipa Gadget.ro.