La presiunea Comisiei Europene, Guvernul ar putea adopta anul acesta taxe noi pentru maşinile mai vechi de 15 ani

/
/
13 iul. 21
/

Este ştiut deja că România are unul dintre cele mai vechi parcuri auto din Uniunea Europeană, iar în contextul în care se doreşte reducerea rapidă a emisiilor CO2, ţara noastră este obligată să adopte măsuri urgente de scoatere din circulaţie a maşinilor vechi şi foarte vechi.

Pentru actualul Guvern reducerea vârstei parcului auto este o prioritate, în prezent existând în lucru mai multe variante de măsuri pentru autovehiculele mai vechi de 15 ani. Ministrul Mediul, Tanczos Barna, a declarat că într-un timp foarte scurt, poate chiar anul acesta, proprietarii de maşini bătrâne vor avea de plătit taxe noi.

„Comisia Europeană ne forţează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto. Este o decizie asumată la nivelul Guvernului, odată cu negocierea PNRR (Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă). Comisia ne-a recomandat să găsim o soluţie pentru maşinile mai vechi de 15 ani. Este o măsura asumată de Guvern prin faptul că am mers mai departe pe această linie cu infrastructura de transport finanţată parţial prin PNRR şi o asumare de reformă în acest domeniu. Va exista pentru maşinile mai vechi de 15 ani cu siguranţă o măsură într-un timp relativ scurt. Se discută acum la nivel guvernamental cu ministerele de resort care ar fi varianta.”, a declarat Tanczos Barna.

Momentan nu s-a stabilit nimic, deci nu ştim ce măsuri vor fi luate, cine le va aplica, cât de aspre vor fi acestea etc. Chiar dacă este prea devreme să discutăm despre ce va fi, nu cred că aceste măsuri vor fi prea indulgente, ideea din spatele lor este ca proprietarii de maşini foarte vechi să renunţe la ele. Mă gândesc că va exista şi o soluţie de compensare pentru aceştia, nu toţi îşi permit o maşină nouă pentru a aplica la Programul Rabla.

Sursa: digi24.ro
Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).