gAuto

La sfârşitului anului trecut parcul auto din România era compus din 9.222.280 milioane de vehicule. Dintre acestea 7.287.857 sunt mai vechi de 10 ani, adică aproximativ 80% din total.

Această statistică prezentată de DRPCIV ne arată cât de vechi este parcul auto din România şi cât de poluante sunt vehiculele ce circulă pe străzile noastre. Îngrijorător este că peste 26% din vehicule sunt mai vechi de 20 de ani, aici vorbim deja de rable, de vehicule periculoase atât pentru mediu, cât şi pentru siguranţa circulaţiei.

Care este împărţirea oficială în funcţie de categorie ?

  • Mopede (L1e şi L2e) – 6766 unităţi, din care 93% sunt mai vechi de 10 ani;
  • Motociclete (L3e, L4e, L5e, L6e şi L7e) – 155312 unităţi, din care 80% sunt mai vechi de 10 ani;
  • Autoturisme (M1 şi M1G) – 7274728 unităţi, din care 80% sunt mai vechi de 10 ani;
  • Autobuze şi microbuze (M2 şi M3) – 54170 unităţi, din care 74% sunt mai vechi de 10 ani;
  • Autovehicule transport mărfuri (N), fără autotractoare – 988991 unităţi, din care 81% sunt mai vechi de 10 ani;
  • Autotractoare (N) – 152601 unităţi, din care 54% sunt mai vechi de 10 ani;
  • Semiremorci – 137850 unităţi, din care 68% sunt mai vechi de 10 ani;
  • Remorci – 362920 unităţi, din care 67% sunt mai vechi de 10 ani;
  • Vehicule pentru scopuri speciale – 47676 unităţi, din care 80% sunt mai vechi de 10 ani;
  • Tractoare înmatriculate – 41266 unităţi, din care 95% sunt mai vechi de 10 ani.

Din păcate această statistică mai arată ceva şi anume puterea de cumpărare a românului. Majoritatea populaţiei nu îşi permite o maşină mai nouă, iar în cele mai multe cazuri şi cele vechi sunt achiziţionate cu mari eforturi financiare.