Diverse

LOT Polish Airlines a anunţat că a achiziţionat compania aeriană germană Condor, cea care a făcut parte din grupul falimentar Thomas Cook. Aceasta deţine o flotă de 59 de avioane de tip Airbus A320, A321, Boeing 757 și Boeing 767 şi peste 4900 de angajaţi.

Condor operează zboruri din Germania către 81 de destinaţii de vacanţă din America de Nord, America Centrală, Caraibe, Africa, Asia şi Oceanul Indian.

Această achiziţie poate nu ne-ar atrage atenţia dacă nu am ştii că LOT Polish Airlines este compania aeriană de stat a Poloniei. Aceasta beneficiază de un management excelent organizat şi de suport necondiţionat din partea guvernului polonez. Achiziţia este susţinută de companii de stat poloneze, de bănci poloneze cu capital de stat (Pekao, PKO, BGK) şi de compania poloneză de asigurări PZU.

Observaţi cum statul lucrează ca un tot, iar acest lucru este un aspect de mândrie pentru Polonia: „Până acum companiile străine preluau active poloneze importante, dar acum rolurile s-au inversat.” a declarat premiul polonez Mateusz Morawiecki.

LOT Polish Airlines creşte de la an la an, 2019 fiind al patrulea an de creştere consecutiv pentru compania aeriană de stat.

Într-o lume paralelă, la o aruncătură de băţ de Polonia, compania de stat a României, Tarom, a avut anul trecut pierderi de aproape 36 milioane de euro, iar ultimul an în care a făcut profit a fost 2007. De asemenea, pentru a nu intra în incapacitate de plată, Guvernul oferă anul acesta un ajutor de salvare în valoare de 195 milioane de lei uneia dintre puţinele companii de stat din România care ar putea ajunge pe profit fără prea mare efort (este nevoie totuşi de un management adecvat, unul care să fie lăsat să îşi facă treaba până la final).

Nu cred că am exagerat când m-am gândit la o comparaţie evidentă între două companii de stat din Europa de Est. În timp ce LOT Polish Airlines creşte, este susţinută, face achiziţii de alte companii, Tarom se zbate la limita subzistenţei.

Surse: profit.ro, boardingpass.ro, hotnews.ro