gAuto

Lotus a fost cumpărat de către Geely, o companie chineză ce se află și în spatele Volvo (prima lor investiție majoră la brandul suedez a fost dat de SUV-ul XC90). Lotus Evija este primul automobil lansat sub noul acționariat, dar și primul hypercar electric de la compania britanică.

Am selectat câteva informații:

  • 1973 CP, viteza maximă de peste 321 km/h, la 0 – 100 hm/ h în sub 3 secunde, iar în 9 secunde atinge 300 km/h ;
  • moduri de utilizare: Range, City, Tour, Sport sau Track;
  • se poate alimenta în teorie de la un charger de 800 kW (nu există în realitate, dar dacă ar exista ar permite încărcarea bateriilor în 9 minute). La un charger de 350 kW se încarcă de la 0 – 100% în 18 minute, autonomia ar fi în jurul a 430 km;
  • trenul de rulare a fost dezvoltat de către Williams Advanced Engineering (cei ce se află și în spatele mașinilor din F1 și Formula E, în F1 nu se descurcă așa bine);
  • preț – 1.88 milioane euro și o limită de unități – 130, producția începe în 2020;
  • oglinzile au fost înlocuite cu camere video.

Este un concurent de Tesla Roadster ( 0 – 96 km/h în 1.9 secunde, viteza maximă de 402 km, autonomie de aprox. 1000 km, preț în jurul a 200 – 250.000 dolari).

Mă aștept ca Lotus Evija să depășească Roadster în ce privește calitatea interiorului, dar și diferența de preț este de aproape ordinul 1 / 8. Performanțele oferite se situează sub ce promite Tesla pe supercar-ul său.

Intro pentru Lotus Evija:

Sursa: Engadget.com

Categorii: gauto
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.