La sfârşitul anului trecut marca MG îşi făcea intrarea pe piaţa auto din România. Pentru cei care nu ştiu, MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC.
MG a intrat pe canal oficial în România prin intermediul importatorului Quantum Auto Max, iar maşinile sunt disponibile spre vânzare în toată ţara prin intermediul unei reţele de aproximativ 30 de dealeri.
Marca britanico-chineză oferă un serviciu unic în România denumit comercial Triple 7 Care:
- 7 ani de garanţie integrală (din bară în bară) sau 150.000 de kilometri;
- 7 ani de asistenţă rutieră gratuită;
- 7 ani de inspecţii tehnice anuale gratuite.
Personal am fost la dealerul de la mine din oraş şi nu pot spune că am rămas impresionat de calitatea acestor maşini. Sigur că lucrurile evoluează, iar MG a lansat în urmă cu doar câteva ore a doua generaţie a SUV-ului său compact HS.
MG HS 2 arată mai bine şi vine cu mult mai multe dotări decât actuala generaţie disponibilă la vânzare.
Iată care sunt cele mai importante caracteristici ale noului MG HS 2:
- limbaj nou de design cu interior şi exterior reproiectate;
- mai lung cu 45 mm, mai lat cu 14 mm, mai scund cu 30 mm şi cu un ampatament crescut cu 45 mm vs MG HS;
- capacitatea portbagajului crescută la 507 litri (de la 448 litri);
- motorizări:
- benzină 1.5 litri, 169 CP, 279 Nm cu cutie manuală în 6 trepte sau cutie automată cu 7 trepte şi dublu ambreiaj;
- PHEV cu motor benzină 1.5 litri, 142 CP şi motor electric cu 209 CP.
- varianta PHEV are o baterie de 24.7 kWh şi promite până la 120 de kilometri autonomie în modul electric;
- două display-uri de 12.3 inci pentru instrumentarul de bord şi sistemul multimedia;
- tăviţă de încărcare wireless pentru telefon;
- sistem audio cu 8 incinte;
- doar tracţiune faţă.
MG HS are în prezent un preţ de plecare de 23.300 euro TVA inclus în România, iar MG HS 2 se anunţă puţin mai scump, probabil va pleca de la 25.000 euro TVA inclus.
Aşa la prima strigare (mai sunt multe de detaliat) aş zice că pare unul dintre cei mai puternici concurenţi Dacia Duster 3 de pe piaţa locală.