Procesul de fuziune a intrat rapid în etapa negocierilor, doar că s-a oprit la fel de rapid după ce Honda a solicitat ca Nissan să devină o subsidiară a sa. Se pare că la nivelul Consiliului de Administraţie părerile au fost împărţite, însă CEO-ul Nissan, Makoto Uchida, a fost puternic împotriva acestei cerinţe, astfel că procesul de fuziune a fost oprit.
Evoluţia şi analizele ulterioare au arătat încă o data că Nissan trăieşte periculos, iar fuziunea cu Honda, chiar şi în forma de subsidiară, nu ar fi până la urmă cea mai rea soluţie.
Tabăra pro fuziune din Consiliul de Administraţiei a devenit majoritară, iar contactele cu oficialii Honda nu au încetat să existe. Într-un final, Honda a decis că rămâne interesată de fuziune, iar o eventuală reluare a negocierilor s-ar putea face cu o singură condiţie: eliminarea lui Makoto Uchida din poziţia de CEO Nissan.
Toate acestea se întâmplau la final de februarie şi iată că la mijloc de martie lucrurile au fost decise: Makoto Uchida nu va mai fi CEO-ul producătorului japonez începând cu 1 aprilie. El va fi înlocuit de Ivan Espinosa, actual Chief Planning Officer.
Foarte probabil ca în perioada imediat următoare să fie anunţată reluarea negocierilor de fuziune, unele care dacă se vor finaliza cu succes, vor crea al treilea cel mai mare grup auto din lume după numărul de autovehicule vândute anual (undeva la peste 8 milioane unităţi conform datelor aferente anului 2024).