Nokian Tyres a început lucrările de construcție la fabrica sa de anvelope din România – prima unitate cu emisii zero de CO2 din industria anvelopelor

/
/
12 mai 23
/

Nokian Tyres a închis facilitatea de producție din Rusia și urmează a reloca producția de anvelope la Oradea.

Am extras mai multe informații din comunicat.

🛞 capacitate anuală a fabricii va fi de 6 milioane anvelope / an și cu potențial de extindere pe viitor;

🛞 valoarea totală a investiției va fi de 650 milioane de euro, una dintre cele mai mari investiții făcute în țara noastră în ultimii ani. Este așteptat și un răspuns pe o cerere de finanțare la UE în valoare de 100 milioane euro, cerere aprobată de Guvernul României;

🛞 suprafața totală construită este de aprox. 100.000 de metri pătrați;

🛞 unitatea se va concentra pe producția de anvelope pentru autoturisme și SUV-uri mari, ce vor fi vândute în special pe piețe din Europa Centrală;

🛞 primele anvelope vor fi produse în a doua jumătate a lui 2024, iar producția comercială va începe în prima parte a lui 2025;

🛞 numărul planificat de angajați este de 500 (posturi pe linia de producție, dar și la nivel de conducere). Recrutările vor fi accelerate în 2024;

🛞 Nokian Tyres va investi și în facilitățile de producție din Finlanda și SUA spre a ajunge la o capacitate de 15 milioane anvelope în 2027.

Declarații oficiale:

„Această investiție reprezintă un pas strategic important pentru dezvoltarea și creșterea noastră viitoare. O unitate de producție de nivel mondial în Europa reprezintă o etapă cheie în extinderea capacității și crearea unei platforme echilibrate de producție pe măsură ce noua fabrică Nokian Tyres este construită, a declarat Jukka Moisio, Președinte și CEO-ul Nokian Tyres.

Suntem mândri să construim prima fabrică cu emisii zero de CO2 din industria anvelopelor. Acest lucru înseamnă, printre altele, că energia folosită în unitate provine din surse regenerabile și aburul necesar procesului de fabricare a anvelopelor este generat fără a utiliza combustibili fosili. Amplasarea fabricii în România ne permite să utilizăm energia verde produsă în apropiere. Angajamentul nostru este să construim o fabrică de producție a anvelopelor durabilă și competitivă”, a continuat Jukka Moisio.

„Europa Centrală reprezintă o piață importantă pentru Nokian Tyres, iar investiția ne arată angajamentul față de aceasta. Noua fabrică va fi amplasată strategic în apropierea clienților noștri. După o evaluare atentă a peste 40 de locații și a mai multor factori, precum disponibilitatea forței de muncă calificate, avantajele logistice și un mediu de afaceri stabil, am decis că Oradea este cea mai bună opțiune pentru noua noastră unitate, a declarat Adrian Kaczmarczyk, SVP, Supply Operations.

Vom coopera cu școlile locale din Oradea pentru a oferi viitorilor noștri angajați tipul potrivit de formare. La început, vom folosi cunoștințele interne pe care le-am dobândit când am construit fabrica din SUA și vom aduce aproximativ 20-25 de persoane din Finlanda în Oradea pentru a ajuta la punerea în funcțiune a unității”, a declarat Adrian Kaczmarczyk, SVP, Supply Operations.

Categorii: gAuto
Cuvinte cheie: anvelope, Nokian Tyres
Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra, Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming Gigabyte Aorus 16X 9SG a fost transformat în desktop PC ad-hoc alături de Mac Mini cu Apple M4. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.