Facebook este de departe cea mai mare rețea socială. Mark Zuckerberg a anunțat o schimbare importantă pentru algoritmul ce animă întregul sistem.
În esență, despre ce este vorba?
Utilizatorul va primi conținut în mod prioritar din ceea ce share-uiește familia și persoanele apropiate, lista de prieteni.
Cine pierde din această nouă situație?
Brandurile și site-urile ce-și adună traficul în mod organic din rețeaua socială. Vrei să ai expunere, plătești. Altă soluție de mijloc nu prea va exista. Apropo, organic = clickbait, de cele mai multe ori.
Pot sta liniștit, potrivit SimilarWeb avem doar 6.2% din trafic preluat din rețele sociale. Majoritatea celor ce ne citesc vin din Google sau direct pe site (tastează direct în browser). Dacă Google nu ar mai funcționa și tot am mai rămâne cu 4 – 5.000 de vizitatori pe zi din cei peste 15.000 – 20.000 unici pe zi.
De ce Mark Zuckerberg recurge la o astfel de strategie?
Utilizatorul ar fi nefericit și FB vrea să facă un focus pe ceea ce contează. Utilizator fericit = mai dispus să cumpere din reclamele rulate pe aici. Bineînțeles, brandurile, magazinele online și site-urile ce-și trăgeau trafic organic de pe FB vor trebui să plătească sau vor fi nevoite să iasă direct din joc. De aceea nu este bine niciodată să ai totul într-un singur coș.
Cred că rețeaua lui Mark a ajuns un uriaș cu picioare de lut și încetul cu încetul își pierd din puterea dobândită în ultima perioadă. O companie ce joacă de una singură într-o piață, fără o concurență reală ajunge în timp să-i lipsească o linie de conduită. Zuckerberg a copiat imediat ce a văzut ca prinde la concurență, iar acum nu știe ce să facă pentru un plus de ordine.
Știrile false sunt buba de care speră să scape în acest mod. Totuși, prevăd că vor apărea tot felul de soluții spre a livra acel content de mâna a 7-a. În continuare pe FB vor fi persoane interesate de realizările nemaiîntâlnite ale dacilor, reptilieni și alte nebunii. Ei nu vor pleca de acolo, vor rămâne și vor promova același conținut dubios. Plus că personajele și organizațiile ce au interese dubioase își vor găsi resurse spre a promova ceea ce doresc pe anumite categorii de useri.
Este o parte a internetului și când ajungi a-i avea pe toți în ograda ta, sunt și tot felul de situații mai puțin roz. Nu există lume perfectă, asta-i o utopie. Vă recomand să vizionați primul episod din seria a 4-a a Black Mirror (îl găsiți pe Netflix).
Mai găsiți opinii relevante pe acest subiect la Orlando Nicoară, Dragoș Stanca și Victor Kapra.
Update: Păcat că Google nu a fost capabil să dezvolte un rival pe seamă pentru rețeaua lui Mark.