Ford renunță la Fiesta și Focus, iar pentru piața europeană a pregătit un SUV 100% electric denumit Ford Explorer.
Sincer, nu mai are nicio treabă cu Ford Explorer-ul adus până acum și testat de către Darius pe aici🔗.
Am extras mai multe informații din comunicatul trimis de către compania americană.
🟩 crossover cu 5 locuri pe două rânduri ce este proiectat și construit în Germania;
🟩 scaunele față și volanul încălzite sunt oferite în dotarea standard, scaunul șoferului are funcție de masaj și controlul climatizării permite setarea temperaturilor în mod distinct pentru scaunul șoferului și cel al pasagerului față;
🟩 sistem de pornire fără cheie, hayon acționabil fără mâini prin balans al piciorului sub bara de protecție spate;
🟩 sistem multimedia denumit SYNC Move cu ecran glisabil de 15 inci (glisează 30 de grade și poți să-l setezi astfel încât unghiul de vizualizare să fie cât mai bun), compatibilitate fără fir cu Android Auto și Apple CarPlay, integrare wireless și sisteme de asistență avansate;
🟩 scaune modelate sportiv și soundbar dispus deasupra bordului;
🟩 primul Ford adus în Europa cu Assisted Lane Change (Schimbarea asistată a benzii) – schimbă banda de mers prin acționarea semnalizării. O altă tehnologie se numește Clear Exist Assist și oferă un avertisment legat de apropierea bicicliștilor înainte de a deschide ușile într-o zonă aglomerată;
🟩 capacitate a portbagajului de 470 litri, consolă centrală cu capacitate de 17 litri ce permite depozitarea unui laptop cu display de 15 inci;
🟩 se încarcă de la 10% la 80% în 25 de minute.
Va sosi în două versiune echipate generos și denumite Explorer și Explorer Premium, iar prețul orientativ de pornire este de 45.000 de euro.
Puteți experimenta un test-drive virtual cu noul Ford Explorer pe aici.
Declarație oficială:
„Explorer este un pionier al noii game de vehicule electrice Ford. Adânc înrădăcinat în ADN-ul nostru american, dar construit în Köln pentru clienții noștri din Europa, Explorer este pregătit pentru orice aventură și perfect adaptat pentru necesitățile zilnice ale clienților noștri”, a declarat Martin Sander, director general, Ford Model e, Europa.
Sunt mai multe aspecte pe care compania americană nu le-a reliefat în comunicat, dar pot fi aflate din alte surse.
Liviu Tudoran lucrează pentru departamentul de creație al Ford și a contribuit la designul ales pentru noul Ford Explorer ce vine într-o variantă 100% electrică. A făcut cursuri de perfecționare la Bertone și Toyota și a lucrat câțiva ani și la Mazda.
Noul Ford Explorer este bazat pe arhitectura MEB a Volkswagen. Avem parte de rodul unui parteneriat strâns între cele două companii, parteneriat ce are scop drept împărtășirea de resurse și implicit reducerea costurilor operaționale. Este o arhitectură folosită de majoritatea automobilelor electrice din grupul Volkswagen (Volkswagen ID Buzz, Sokda Enyaq iV, Audi Q5 e-tron etc).
Noul Ford Explorer are 4.5 metri în lungime vs 5 metri la generația precedentă. Sosește într-o culoare specială de lansare denumită albastru Arctico și are jante de 19, 20 și 21 inci.
Echiparea de bază la nivel de motorizare pornește cu un motor de 170 CP, versiunea intermediară dispune de 286 CP – ambele livrează puterea către puntea spate. Vârful de gamă urcă la 340 CP și tracțiune integrală. Autonomia ajunge până la 500 km în cea mai eficientă versiune, iar modelul de bază se încarcă la o priză AC de 11 kW.
Noul Ford Explorer va fi realizat în uzina din Koln ce va fi retehnologizată printr-o investiție de 2 miliarde dolari. Vor să ajungă la un volum de 200.000 de mașini electrice până în 2024.
Mai multe detalii găsiți la sursă.