Noul Ford Fiesta vine în patru versiuni diferite de producție și introduce tehnologii avansate

01/12/2016

Clasa mică reprezintă cea mai importantă categorie auto când vine vorba de vânzările din Europa. De aceea, fiecare constructor încearcă să pluseze aici cu mai mult față de concurență. Același lucru îl face și noul Ford Fiesta, care promite să fie cel mai tehnologizat automobil de clasă mică.

Cea mai importantă noutate este producția în patru versiuni distincte:

  • varianta ce mizează totul pe cartea premium, Fiesta Vignale:
  • versiunea sport, cu design inspirat de modelele de performanță – Fiesta ST-Line:

noul-ford-fiesta-3

  • modelul ce joacă rolul de crossover în gamă, Fiesta Active:

noul-ford-fiesta-1

  • Fiesta Titanium, ce pune accentul pe stil:

noul-ford-fiesta-5

Desigur, versiunea de bază a noului Ford Fiesta va fi în continuare reprezentată de echiparea Trend.

Gama de motorizări va include multi-premiatul EcoBoost de 1 litru în variante de putere de 100, 125 și chiar 140 de CP, iar pe partea diesel vom avea motorul TDCi de 1.5 litri cu 85 sau 120 de CP. Versiunile de bază vor fi însă motorizate de un nou agregat de 1.1 litri cu 70 sau 85 de CP. Cutiile de viteze vor fi cu 5 trepte pentru motorul de bază și cu 6 trepte pentru EcoBoost și TDCi. Va fi disponibilă și o transmisie automată cu 6 trepte pentru EcoBoost-ul de 100 CP.

Cele mai importante tehnologii de la bordul noului Ford Fiesta:

  • sistem de infotainment SYNC 3, compatibil cu Apple CarPlay şi Android Auto. Acesta oferă și funcția SYNC AppLink, care permite activarea prin voce a anumitor aplicații de pe smartphone. SYNC 3 poate afișa informațiile pe ecrane tactile de până la 8 inch în diagonală. Conectivitatea este asigurată prin bluetooth și 2 x USB, în timp ce toate versiunile Fiesta aduc sistem radio DAB;

noul-ford-fiesta-4

  • sistem de sunet B&O Play, cu 10 difuzoare (inclusiv subwoofer și difuzor central pentru sunetele medii). Puterea totală a sistemului este de 675 W, pachetul fiind gestionat de un amplificator electronic care controlează egalizarea și mixarea sunetului și oferă implicit modul selectabil Surround Sound;
  • sistemul de asistență pre-coliziune cu depistare a pietonilor. Aceasta poate depista pietonii aflați pe carosabil sau în apropierea carosabilului și care ar putea intersecta traiectoria mașinii. Depistarea este acum posibilă și pe timp de noapte;
  • sistemul de asistență activă la parcare cu senzor pentru parcarea perpendiculară. Noua tehnologie poate acum să acționeze frânele dacă șoferii nu răspund la îndrumările sistemului şi la avertizările de apropiere atunci când execută manevrele de rulare în față și în spate sau când coliziunea cu o mașină sau alt obiect staționar este iminentă;
  • sistem de alertă la intersectarea cu traficul perpendicular – poate avertiza șoferii, la ieșirea dintr-o parcare, cu privire la vehiculele ce ar putea să treacă prin spatele lor;

Pe lângă cele enumerate mai sus, noul Ford Fiesta poate fi echipat standard sau opțional și cu sistem de recunoaștere a indicatoarelor rutiere, fază lungă automată, tempomat adaptiv, limitator inteligent de viteză, sistem de avertizare pentru unghiul mort, sistem de menținere a benzii de rulare, sistem de avertizare la părăsirea benzii și sistem de avertizare cu privire la coliziunile frontale.

Însă nimic dintre toate cele de mai sus nu ar conta deloc pentru fanii Ford Fiesta dacă acest automobil nu ar rămâne în continuare unul dintre cele mai agile din clasa mică. Ford promite însă un comportanment dinamic și mai intens, cu o aderență sporită, performanțe de frânare mai bune și o direcție mai plăcut de utilizat.

Principalele modificări la nivelul trenului de rulare: ecartament frontal mărit cu 30 mm, ecartamentul spate crește cu 10 mm, iar ampatamentul este mai mare cu 4 mm; suspensii dublu-conectate, de două ori mai rigide decât cele de pe generația anterioară; bare stabilizatoare față și spate mai rigide; folosirea la scară mai mare a oțelului-bor și a sudurii cu laser; puncte de contact mai rigide pe șasiu și la nivelul punctelor de prindere a cadrului transversal care oferă o rigiditate torsională crescută cu 15%.

noul-ford-fiesta-8

Totul pare destul de promițător pentru noul Ford Fiesta și aștept cu nerăbdare să-l văd la lucru. Lupta din clasa mică devine și mai acerbă, iar asta este cu atât mai bine pentru clienți.

Categorii
Tag-uri
Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Huawei Pura 70 Ultra, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.