Ford a dezvăluit noul Focus ST 2019, dezvoltat de divizia Ford Performance, ce va fi disponibil cu două motorizări, două tipuri de transmisii și în două versiuni de caroserie. Clienții vor putea alege din vara acestui an între motorul EcoBoost de 2.3 litri cu 280 CP și 420 Nm sau dieselul EcoBlue de 2 litri, cu 190 de CP și 400 Nm. Cutia de viteze pote fi una manuală cu 6 trepte sau una automată cu 7 rapoarte. Noul Ford Focus ST 2019 va putea fi cumpărat în versiune hatckback cu 5 uși sau în varianta wagon.
Cele mai importante specificații pentru Ford Focus ST 2019:
- noua generație a motorului cu bloc din aluminiu Ford EcoBoost de 2.3 litri dezvoltă 280 CP la 5500 rpm și 420 Nm între 3000 și 4000 rpm. Supra alimentarea se face cu ajutorul unei turbine twin-scroll cu inerție redusă ce folosește canale separate ce reduc la minimum interferențele dintre pulsațiile gazelor. O supapă de suprapresiune a turbinei activată electronic permite un control mai atent al presiunii de compresie. Sistemul anti-lag păstrează obturatorul deschis când șoferul ia piciorul de pe pedala de accelerație. Accelerarea de la 0 la 100 km/h este realizată în mai puțin de 6 secunde (valoare în curs de omologare).
- motorul Ford EcoBlue de 2.0 litri dezvoltă 190 CP la 3500 rpm și un cuplu de 400 Nm între 2000 și 3000 rpm, cu 360 Nm disponibili încă de la 1500 rpm. Motorul se bazează pe un turbocompresor cu geometrie variabilă și inerție redusă, a primit pistoane din oțel cu dilatare limitată la temperatură ridicată și un sistem de admisie integrat care optimizează procesul de combustie.
- transmisia manuală cu șase trepte a lui Focus ST poate integra tehnologia de sincronizare a turației motorului cu treptele cutiei de viteze pe retrogradare (Rev-matching), ca parte a pachetului opțional Performance Pack, pe versiunile de motorizare 2.3 EcoBoost;
- o nouă versiune cu șapte rapoarte a familiei de transmisii automate inteligente Ford include sistemul Adaptive Shift Scheduling (analizează diferitele stiluri de condus pentru a adapta momentul schimbărilor de viteze). Treptele pot fi schimbate și manual, cu ajutorul clapetelor montate în spatele volanului.
- suspensie independentă spate cu braț scurt-lung SLA (Short-Long Arm suspension). Acest tip de suspensie include o geometrie unică pentru versiunea wagon a lui Focus ST: amortizoarele sunt repoziționate pentru ca vehiculul să rămână agil chiar și dacă portbagajul e încărcat complet.
- primul diferențial electronic cu alunecare limitată (eLSD) prezent pe un model Ford cu tracțiune față este oferit standard pe versiunea cu motor EcoBoost. Sistemul încorporat în transmisie utilizează ambreiaje hidraulice pentru a limita cuplul transmis la roata cu tracțiune redusă pe suprafața de rulare, redistribuind până la 100% din momentul motor disponibil către roata care beneficiază de aderență și tracțiune.
- versiunile Focus ST echipate cu motorul EcoBlue de 2.0 litri oferă tehnologia de control vectorial al cuplului (Torque Vectoring Control), care îmbunătățește tracțiunea și reduce subvirarea aplicând o forță de frânare pe roata față din interiorul virajului.
- tehnologia Ford CCD (Continuously Controlled Damping) este oferită ca parte a pachetului Performance Pack pe versiunile EcoBoost hatchback cu cinci uși. Aceasta monitorizează la fiecare două milisecunde starea suspensiei, a șasiului, a direcției și a pedalei de frână, pentru a ajusta răspunsul amortizoarelor, cu scopul de a oferi o ținută de drum și o dinamică de top.
- sistemul selectabil Drive Modes le oferă șoferilor posibilitatea de a ajusta caracterul mașinii la stilul de șofat. Cu moduri Slippery/Wet, Normal, Sport și Track (ultimul exclusiv pentru modelele echipate cu Performance Pack), sistemul ajustează și sistemele eLSD, CCD, EPAS (Electric Power Assisted Steearing).
- design exterior – grila superioară și inferioară a primit un design optimizat pentru a crește capacitatea de răcire; eleronul are dimensiuni mărite și este poziționat într-un unghi mai agresiv pentru a crește forța de apăsare; terminațiile duble ale sistemului de evacuare încadrează vizual difuzorul posterior de aer; etriere roșii pentru pachetul Performance Pack; jante pe 18 sau 19 inch cu design Dark Sparkle și Magnetite; culorile disponibile pentru caroserie: Ford Performance Blue, Orange Fury, Frozen White, Magnetic Grey, Race Red, Ruby Red și Shadow Black.
- design interior – volan sport; scaune Recaro de culoare Ebony cu tapițerie textilă, din piele sau într-o combinație de piele și materiale Miko Dinamica; mâner al schimbătorului de viteze confecționat din aluminiu și gravat cu sigla ST; inserții metalice pe praguri; elemente decorative metalice hexagonale și satinate argintii; cusături gri ale scaunelor; perne montate la nivelul genunchilor în părțile laterale ale consolei centrale.
Toate celelalte tehnologii, sisteme de asistență și siguranță de pe versiunile Ford Focus deja lansate sunt disponibile și pe Focus ST 2019.
Să mai zic că abia aștept să testez Ford Focus ST 2019?!