Kuga este cel mai vândut SUV Ford la nivel european și al treilea model al gamei Ford în regiune la nivel de vânzări, după Fiesta și Focus. În 2018 au fost cumpărate 153.800 de exemplare Kuga, fiind modelul ce a contribit la o creștere de peste 19% a vânzărilor de SUV-uri Ford în cursul anului trecut.
Noua generație Kuga adoptă un design ce o aduce mai aproape de modelele Focus și Fiesta. Caroseria a crescut în dimensiuni pe lungime și lățime (cu 89 mm, respectiv cu 44 mm), iar ampatamentul este și el mai mare cu 20 de milimetri. Pentru un aspect mai dinamic, înlțimea a fost redusă cu 20 de milimetri. Ford Kuga 2019 promite un nivel crescut pentru spațiul interior, pasagerii vor avea mai mult loc pe toate direcțiile, cu banchetă spate ce poate culisa.
Lăsăm detaliile pe care le vom analiza la momentul potrivit, pentru a aduce câteva informații despre motorizări și transmisii:
- Ford Kuga Plug-In Hybrid va fi disponibil spre vânzare încă de la debutul comercial. Sistemul Plug-In Hybrid combină un motor pe benzină de 2.5 litri cu patru cilindri care funcționează în ciclu Atkinson, un motor electric/generator și o baterie Litiu-Ion de 14.4 kWh pentru a produce 225 CP, putere combinată. Modelul va putea oferi o autonomie de peste 50 de kilometri în modul de rulare pur electric. Consumul anticipat este de 1.2 litri/100 km, iar emisiile de 29 de grame CO2/km. Bateria poate fi încărcată printr-o mufă de alimentare localizată în zona aripii față și este realimentată automat în mers prin încărcare regenerativă, care captează energia cinetică în mod normal pierdută în momentul frânării. Se anticipează că va fi nevoie de circa 4 ore pentru ca bateria să poată fi încărcată complet printr-o priză externă de 230 de volți. Vor exista 4 moduri de rulare, ce vor putea fi selectate de către șofer: EV Auto, EV Now, EV Later și EV Charge;
- Ford Kuga Mild-Hybrid folosește ca unitate de bază motorul diesel EcoBlue de 2.0 litri cu 150 CP, optimizat pentru un nivel mai ridicat de eficiență. Tehnologia mild-hybrid implică un starter/generator integrat antrenat pe curea (BISG) care înlocuiește alternatorul clasic, permițând recuperarea și depozitarea energiei generate în timpul decelerării și încărcarea unui pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volți, răcit cu aer. BISG se comportă și ca un motor, utilizând energia stocată pentru a oferi un plus de cuplu, dar alimentând totodată și sistemele electrice auxiliare ale mașinii;
- Ford Kuga Hybrid combină motorul pe benzină de 2.5 litri care funcționează în ciclu Atkinson cu un motor electric, un generator, o baterie Litiu-Ion și o transmisie automată de tip power-split, dezvoltată de Ford. Kuga Hybrid va fi disponibil în 2020 cu tracțiune pe puntea față sau cu sistemul Ford Intelligent All-Wheel Drive. Cifrele anticipate de consum sunt de circa 5.6 litri/100 km, iar emisiile de aproximativ 130 de grame CO2/km;
- Ford Kuga EcoBoost se adresează celor ce vor un motor pe benzină sub capota noului SUV. Aceștia vor putea alege dintre două versiuni ale motorului de 1.5 litri, cu trei cilindri în linie, de 150 sau 120 de CP. În oricare dintre variante motorul aduce sistem de dezactivare a cilindrilor. Tehnologia permite oprirea automată a unuia dintre cilindri atunci când nu e nevoie de întreaga capacitate a motorului, așa cum se întâmplă în rularea liberă (coasting) sau la viteze de croazieră. Sistemul poate activa sau dezactiva unul dintre cilindri în 14 milisecunde;
- Ford Kuga EcoBlue – fanii motoarelor diesel vor putea alege între motorul EcoBlue de 2 litri cu 180 de CP, cu sistem de tratament catalitic selectiv ce contribuie la reducerea emisiilor NOx, și motorul EcoBlue de 1.5 litri cu 120 de CP;
- Noua transmisie automată cu opt trepte dezvoltată de Ford va fi disponibilă împreună cu motorul 1.5 EcoBlue de 120 CP și 2.0 EcoBlue de 180 CP. Aceasta include tehnologii precum Adaptive Shift Scheduling, care monitorizează stilul de condus al fiecărui șofer pentru a optimiza momentul schimbării de treaptă, și Adaptive Shift Quality Control, care analizează informațiile venite dinspre vehicul și dinspre mediul înconjurător pentru a ajusta presiunea din ambreiaj cu scopul de a dezvolta schimbări line de treaptă în mod consistent.
Cele mai importante sisteme de confort, asistență și siguranță de pe noul Ford Kuga 2019:
- Modem integrat FordPass Connect – transformă vehiculul într-un hotspot WiFi mobil la care se pot conecta în același timp până la 10 dispozitive. Mai important de atât, prin aplicația de mobil FordPass utilizatorii au la dispoziție servicii precum Localizarea mașinii (Vehicle Locator), Statusul mașinii (Vehicle Status) permite oricând verificarea prin internet a nivelului combustibilului, a stării sistemului de alarmă, a duratei de viață a uleiului de motor și altele, încuiere/descuiere uși (Door Lock Unlock) pentru acces de la distanță în mașină, Start de la distanță (Remote Start), facilitate dedicată versiunilor echipate cu transmisia automată cu 8 trepte, eCall – sistem care apelează automat serviciul de urgență în cazul unui accident major și le permite ocupanților mașinii să rămână conectați cu operatorii prin apăsarea butonului SOS aflat pe consola de pe plafon;
- Instrumentar de bord digital LCD cu diagonala de 12.3 inch, cu afișaj “true colour” pe 24 de biți și tehnologie free-form ce integrează circuitele în ecran pentru a permite margini superioare curbate;
- Sistem de păstrare a benzii de rulare (Lane-Keeping System) cu monitorizare a unghiului mort (Blind Spot Assist). Acesta va combina tehnologia Blind Spot Information System (BLIS) cu cea care permite menținerea automată a benzii de rulare pentru a monitoriza vehiculele care se apropie din spate pe autostradă sau pe șoselele cu mai multe benzi de rulare;
- Asistență pre-coliziune cu depistare a pietonilor și cicliștilor (Pre-Collision Assist with Pedestrian and Cyclist Detection), cu funcționalitate suplimentară în intersecții. Acum, sistemul poate acționa automat frânele pentru a evita sau a limita efectele accidentelor dacă șoferul virează în fața unei mașini care se apropie și tehnologia detectează o coliziune iminentă;
- Adaptive Cruise Control (ACC) with Stop & Go, Speed Sign Recognition and Lane-Centring, ajută vehiculul să păstreze o distanță de siguranță față de mașinile din față și reduce stresul în timpul drumurilor lungi în trafic ușor păstrând vehiculul pe centrul benzii de rulare;
- Sistem de monitorizare și avertizare pentru unghiul mort (Blind Spot Information System) cu Alertă la intersecția cu traficul perpendicular (Cross Traffic Alert);
- Active Park Assist 2 – identifică automat locurile de parcare disponibile în lateralul mașinii și controlează apoi complet automat selecția de trepte (implicit marșarierul), accelerația, frânarea și direcția. Sistemul este capabil să parcheze în spații cu doar 92 de centimetri mai lungi decât mașina și în pantă/rampă de până la 12 grade;
- Asistența activă de urgență la nivelul direcției (Evasive Steering Assist) – utilizează un radar și o cameră care detectează vehiculele staționate sau lente aflate în fața mașinii și oferă impuls suplimentar la nivelul direcției cu scopul de a ajuta șoferii să ocolească obstacolele în cazul unei coliziuni considerate iminente;
- Sistemul de menținere a benzii de rulare (Lane Keeping Aid) – sprijină șoferul împingând vehiculul pe banda corectă printr-un impuls asupra direcției.
- Camera frontală și cea de marșarier cu unghi vizual larg (Front and Rear wide-view cameras) – oferă un câmp vizual de aproape 180 de grade în fața și în spatele vehiculului;
- Alerta la intrarea pe sens interzis (Wrong Way Alert) – utilizează o cameră montată la nivelul parbrizului și informațiile oferite de sistemul de navigație al mașinii pentru a-i atenționa vizual și acustic pe șoferi atunci când aceștia intră printre două indicatoare “Accesul interzis” la intrarea sau ieșirea de pe autostradă.
A treia generație a SUV-ului de clasă compactă de la Ford va putea fi aleasă în versiuni Kuga Titanium, Kuga ST-Line și Kuga Vignale.