Noul Porsche Panamera gAuto

Noul Porsche Panamera tocmai ce a fost prezentat și cele mai mari așteptări din partea fanilor mărcii erau legate de design. Vorbim în special de partea posterioară de la vechea generație, element ce i-a adus mai mereu critici, și asta pe bună dreptate.

Fără a se detașa complet de aspectul inițial, poți dintr-o clipită să-ți dai seama că vorbim de Porsche Panamera, noul model rafinează rețeta inițială. Chiar dacă nu pot spune cu mâna pe inimă că acum arată într-un mare fel, nu pot nici să mai afirm că avem de-a face cu o mașină urâtă. Ba chiar din anumite unghiuri totul se prezintă mult mai bine decât mărturisesc că mă așteptam să o poată face. Rămâne o mașină sport performantă – cu proporții lungi și dinamice, aripi față bine conturate sau flancuri atletice, dar aduce o linie a plafonului mult mai dinamică, cu 20 mm mai joasă în partea din spate. Această linie caracteristică Porsche creează o legătură clară cu designul emblematic al modelului 911.

Noul Porsche Panamera

În rest, se pare că au fost aduse multe îmbunătățiri pe mai toate planurile, noul Porsche Panamera reușind în continuare să fie referința din clasa mașinilor sport de lux. Ce-i drept concurența pe aici nu-i chiar așa de mare, fiindcă nu putem spune că se poate compara direct cu Mercedes-Benz S-Class, BMW Seria 7 sau Audi A8. Acestea sunt doar mașini de lux, unele variante putând fi într-adevăr considerate sport. Doar că niciuna nu a fost conceputa de la bun început ca o mașină sport de lux. Din punctul meu de vedere cel mai mare rival al lui Panamera ar fi Tesla Model S.

Revenim la Porsche și aflăm că motoarele și transmisia au fost reproiectate, șasiul perfecționat, iar panoul de bord a fost reinterpretat pentru viitor. Interiorul tipic Porsche al noului model Panamera a fost readaptat pentru tehnologiile viitorului. Display-urile interactive combină o interfață de utilizator clară și intuitivă (similară cu cea a smartphone-urilor și tabletelor) cu funcțiile practice necesare pentru controlul mașinii. Butoanele clasice și instrumentele convenționale au fost reduse semnificativ. Acestea au fost înlocuite cu butoane tactile și display-uri configurabile individual, vedetele noului concept Porsche Advanced Cockpit.

Noul Porsche Panamera

Noul Porsche Panamera împinge, de asemenea, granița dintre lumea mașinilor sport performante și cea a limuzinelor, cu elemente distinctive, precum sistemul de direcție pe puntea spate, sistemul antiruliu activ și suspensia pneumatică cu perne de aer cu trei camere.

Modelul va fi lansat pe piață în trei versiuni de motorizări biturbo, cu injecție directă: Panamera Turbo, Panamera 4S și Panamera 4S Diesel. Toate aceste versiuni – inclusiv diesel, în premieră – pot fi echipate cu sistemul de tracțiune integrală și cu noua transmisie Porsche cu dublu ambreiaj, în opt viteze (PDK). Panamera Turbo este propulsat de un motor V8 pe benzină, care livrează o putere de 550 CP, în timp ce Panamera 4S este echipat cu un motor V6 pe benzină, cu o putere de 440 CP. Noul Panamera 4S Diesel dispune de un motor V8 cu 422 CP, care generează un cuplu maxim de 850 Nm.

Noul Porsche Panamera (4)

Dintre sistemele de asistență standard și opționale, merită menționate:

  • asistența pentru vederea pe timp de noapte, care utilizează o camera cu imagini termice pentru a detecta persoane și animale mari, caz în care se aprinde un indicator de avertizare în panoul de bord. Atunci când sunt acționate farurile noi cu matrice de LED-uri, opționale, cu 84 de puncte de imagine, persoanele care se află în afara ariei vizuale a fazei scurte sunt iluminate pentru scurt timp, numai dacă acestea se află în coridorul traseului calculat;
  • Porsche InnoDrive, include controlul adaptativ al vitezei de croazieră, restul drumului devenind mult mai ușor de parcurs. Pe baza informațiilor obținute de sistemul de navigație și a semnalelor radar sau senzorilor video, sistemul Porsche InnoDrive calculează și stabilește accelerația optimă, dar și momentele de decelerare, adaptând automobilul la treapta de viteză corespunzătoare, pentru următorii trei kilometri. În plus, co-pilotul electronic ține cont de toate manevrele folosite la virare, de pante sau de limitările de viteză.

Noul Porsche Panamera va lua naștere integral la fabrica Porsche Leipzig GmbH, care preia întregul proces de producție, inclusiv serviciile de asamblare a caroseriei și cele de vopsitorie. Aceste servicii erau în trecut efectuate la fabrica Volkswagen din Hanovra.

Modelul este deja disponibil la comandă, iar prețurile în România, fãrã TVA, încep de la:

  • Panamera 4S: 100.288 € – consum de carburant în l/100 km: mixt: 8.2–8.1, urban: 10.2-10.1, extra-urban: 6.8-6.7; emisii CO 2 în g/km: 186–184;
  • Panamera 4S Diesel: 103.669 € – consum de carburant în l/100 km: mixt: 6.8–6.7, urban: 7.9, extra-urban: 5.9-5.8; emisii CO 2 în g/km: 178–176;
  • Panamera Turbo: 134.968 € – consum de carburant în l/100 km: mixt: 9.4–9.3, urban: 12.9-12.8, extra-urban: 7.3-7.2; emisii CO 2 în g/km: 214–212.

Noul Porsche Panamera (3)

Categorii: gauto
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Darius Pană

Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Huawei Pura 70 Ultra, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.