Parlamentul European a adoptat o nouă rezoluţie privind siguranţa rutieră din Uniunea Europeană, una care propune o serie de măsuri pe care Comisia Europeană ar trebui să le introducă în viitorul apropiat.
Uniunea Europeană şi-a propus ca până în 2050 să atinga ţinta de zero decese pe şosele, iar printre măsurile propuse în această nouă rezoluţie găsim şi introducerea de stimulente fiscale (subvenții) și de asigurări mai mici pentru acele maşini cu un nivel mai ridicat al siguranţei.
Deoarece o maşină cu mai multe stele în testele EuroNCAP prezintă un plus de siguranţă, parlamentarii europeni “invită statele membre să ofere stimulente fiscale și solicită asigurătorilor privați să ofere sisteme atractive de asigurare auto pentru achiziționarea și utilizarea de vehicule cu cele mai înalte standarde de siguranță”.
Dacă aceste propuneri vor deveni lege, Dacia va fi unul dintre cei mai afectaţi producători deoarece maşinile sale nu trec de 2-3 stele în testele EuroNCAP. Practic un cetăţean european ce va dori să cumpere o maşină Dacia va plăti o asigurare mai mare, iar subvenţiile din diverse programe naţionale vor fi diminuate.
Producătorii auto din Europa se văd din ce în ce mai constrânşi de deciziile Uniunii Europene: de la norme de poluare stricte şi foarte stricte, până la condiţii de siguranţă dure. Toate acestea într-un timp foarte scurt şi, pe cât posibil, prin păstrarea unui preţ competitiv pe piaţă.