Panică în rândul dealerilor şi producătorilor auto după ce a apărut posibilitatea de a fi anulat programul Rabla 2025

gAuto
/
/
6 iun. 25
/

Bănuiesc că aţi citit prin presă zilele acestea că se lucrează de zor la găsirea de soluţii pentru reducerea rapidă a deficitului bugetar. În acest moment sunt mai multe variante pe masă, iar săptămâna viitoare urmează a se creiona cele mai implementabile dintre ele.

Una dintre soluţiile vehiculate prin presă a fost cea a anulării programului Rabla 2025. Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat referitor la acest subiect că „doar ca soluție extremă, în ultimul moment.” Pare destul de clar că nu este o opţiune vizată cu adevărat, însă nici nu este scoasă din calcul.

Această informaţie a creat panică deja în rândul dealerilor şi producătorilor auto, astfel că a fost scoasă la înaintare ACAROM (Asociaţia Constructorilor de Automobile din România). Această asociaţie a transmis un comunicat de presă prin intermediul căruia trage un semnale de alarmă privind impactul dezastruos pe care l-ar putea avea o eventuală anulare a programului Rabla 2025.

“ACAROM se declară profund îngrijorată cu privire la posibilitatea suspendării parţiale sau totale a programului RABLA ediţia 2025. Considerăm că declaraţiile privind lipsa de oportunitate a programului RABLA pentru autovehicule sunt nefondate şi nesustenabile, nefăcând altceva decât să aducă şi mai multă incertitudine pe o piaţă cu turbulenţe şi în scădere puternică.

Într-un context economic-industrial extrem de volatil, al unei transformări profunde a sectorului auto atât din punct de vedere al industriei dar şi al pieţei de vehicule la nivelul Uniunii Europene şi implicit al României, stoparea sau eliminarea unor programe de susţinere a vânzării de autovehicule noi mai eficiente, mai sigure şi mai puţin poluante, este o greşeală imensă care va aduce României pierderi greu de recuperat.”

Păi măi reprezentanţi ACAROM, dar oare această “scădere puternică” nu are legătură şi cu preţurile care cresc văzând cu ochii? Într-un articol anterior prezentam noua Kia Sportage facelift, una care va avea un preţ de pornire de undeva sub 30.000 de euro. Preţ de pornire. Păi prin 2021 o Kia Sportage pleca de pe la 17 – 18.000 de euro (este adevărat că generaţia anterioară, dar chiar şi aşa).

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.