Parlamentul European a votat interzicerea motoarelor termice din 2035, urmează negocierile cu ţările membre

/
/
8 iun. 22
/

În cursul zilei de astăzi, Parlamentul European a votat adoptarea pachetului legislativ care propune reducerea emisiilor de CO2 cu 100% până în 2035 (raportat la anul de referinţă 2021). Pachetul a fost adoptat cu 339 voturi pentru, 249 împotrivă şi 24 abţineri.

Prin această decizie se confirmă oficial că din 2035 în Uniunea Europeană nu se vor mai putea comercializa maşini cu motoare termice.

Există şi un obiectiv intermediar la nivelul anului 2030 şi anume o reducere a emisiilor de CO2 cu 55% pentru autoturisme şi cu 50% pentru camionete.

Raportorul Jan Huitema a declarat că „Prin adoptarea noilor standarde, creăm claritate pentru industria autovehiculelor și stimulăm inovarea și investițiile pentru producătorii de automobile. În plus, achiziționarea și conducerea de autoturisme cu emisii zero vor deveni mai ieftine pentru consumatori. Sunt fericit că Parlamentul a susținut revizuirea ambițioasă a obiectivelor pentru 2030 și reducerea cu 100% a emisiilor pentru 3035, ceea ce este esențial pentru a atinge neutralitatea climatică în 2050.”

Prin votul de azi procedura generală la nivelul Uniunii Europene se încheie. Urmează etapa de negociere cu statele membre, una în care idealul ar fi ca toate statele să accepte propunerea sub forma votată în Parlamentul European. Dar nu va fi deloc aşa. Ţările ce se bazează puternic pe industria auto vor avea mai multe de spus, mai ales că termenul propus pare a fi destul de scurt la prima vedere.

Sursa: europa.eu
Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).