Pentru a vinde o maşină second-hand, în viitor vânzătorii ar putea avea nevoie de certificatul RAR Auto-Pass. Ce spun oare samsarii despre această situaţie ?

/
/
27 apr. 23
/

Dacă v-aţi săturat de maşinile conduse de bunicuţe în Germania, cele care în realitate aveau fie kilometrajul dat înapoi, fie daune ascunse, se pare că într-un viitor destul de apropiat poveştile acestora vor deveni istorie.

Conform unui nou proiect de lege adoptat pe 25 aprilie 2023 de Camera Deputaţilor, piaţa maşinilor second-hand va deveni mult mai sigură. În curând cei care vor dori să vândă o maşină, vor putea face acest lucru doar după ce vor primi certificatul RAR Auto-Pass. Prin RAR Auto-Pass cumpărătorii vor putea afla kilometrii reali ai maşinii, cât şi istoricul daunelor acesteia.

Registrul Auto Român (RAR) va realiza un registru electronic al istoricului vehiculelor rutiere înmatriculate sau înregistrate în România, urmând a strânge informaţii importante despre acestea atât în urma verificărilor ITP, cât şi în urmă vizitelor din service-urile auto (acestea din urmă vor avea obligaţia de a transmite către RAR detalii despre reparaţiile făcute).

În momentul în care un român va dori să îşi vândă maşina, va trebui să solicita online certificatul RAR Auto-Pass. Acesta va avea o valabilitate de 60 de zile şi va fi contra cost.

Totuşi, pentru a se implementa un astfel de certificat, este nevoie de timp pentru dezvoltarea platformei şi pentru strângerea de date. Cel mai devreme RAR Auto-Pass ar putea deveni realitate într-un an şi jumătate.

Noile prevederi legate de RAR Auto-Pass ar putea fi aplicate doar după ce proiectul de lege va fi promulgat de Preşedintele României (la prima vedere acest pas pare a fi o simplă formalitate).

Surse: digi24.ro, promotor.ro, sursa foto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).