Majoritatea oamenilor îşi doresc o maşină, însă în funcţie de buget şi preferinţe, unii aleg să îşi cumpere un model second-hand, alţii aleg una nouă direct de la dealer.
Dacă mergi pe ultima variantă ai nişte garanţii suplimentare, însă cu siguranţă trebuie să scoţi mai mulţi bani din buzunar. Dacă alegi prima opţiune, atunci trebuie să ai şi ceva noroc să nimereşti o maşină bună, fără probleme.
Cei de la CarVertical au realizat un studiu al pieţei second-hand din România, iar în foarte multe cazuri ideea de maşină „la mâna a doua” a fost depăşită cu mult. Conform reprezentanţilor CarVertical, iată cum arată extremele pieţei din ţara noastră:
🚗un Audi A7 din 2019 a fost înmatriculat în 8 ţări diferite;
🚗un BMW Seria 5 din 2011 a fost înmatriculat în 7 ţări diferite;
🚗un BMW M8 din 2020 şi un Audi Q5 din 2009 au fost înmatriculate în 6 ţări diferite;
🚗un Mercedes-Benz ML din 2005 a avut 24 de proprietari (mai mulţi proprietari decât ani vechime😂😂😂);
🚗un BMW Seria 5 din 2005 a avut 21 de proprietari;
🚗un Mercedes-Benz CL din 2013 a avut 19 proprietari în doar 11 ani;
🚗o Toyota Land Cruiser din 2008 a fost implicată în 20 de accidente;
🚗un Range Rover din 2008 a înregistrat o valoare totală a daunelor de 185.500 euro;
🚗un BMW Seria 5 din 2005 a avut kilometrajul dat înapoi cu 607.089 kilometri 😂.
“Dacă o mașină a avut mai mulți proprietari, merită să investigați care este cauza. De obicei, oamenii schimbă mașinile la 4 – 6 ani, dar un vehicul care își schimbă proprietarii an de an sau, mai rău, la câteva luni, poate ascunde probleme serioase. Șoferii care achiziționează mașini importate sunt expuși unui risc deosebit, deoarece este dificil de urmărit câți proprietari a avut vehiculul în trecut.”, a precizat Matas Buzelis, șeful departamentului de comunicații CarVertical.
Aşa că, mare atenţie când vă cumpăraţi o maşină la mâna a doua.