Diverse

eMAG a primit o amendă de 32 milioane lei de la Consiliul Concurenței / aprox. 6.7 milioane euro, iar cel mai mare magazin online a trimis și un punct de vedere față de rezultatul investigației.

eMAG precizează că au ajuns la o înțelegere comună cu Consiliul Concurenței pentru faptele investigate ce s-au derulat între 2013 – iunie 2019. Se punctează faptul că în primii 12 ani de activitate au avut doar vânzare directă, iar eMAG Marketaplace-ul a ajuns a fi calibrat cumva ca reguli de funcționare din mers.

Declarație oficială:

Viteza cu care am dezvoltat platforma eMAG nu a fost lipsită de erori, însă am învățat de fiecare dată din ele și ne-au ajutat sa adaptăm modelul. Procesul de dezvoltare a platformei a presupus de multe ori soluții rapide în interesul clienților, dar unele dintre ele au fost impredictibile pentru alte părți implicate în platformă. Deși izolate, aceste situații au generat îngrijorări ale autorității de concurență, împreună cu care am depus toate eforturile pentru identifica un mod foarte predictibil, transparent și echilibrat prin care toate părțile să poată beneficia de avantajele unei platforme de comerț online, iar clientul să rămână prioritatea noastră. Chiar dacă am primit o sancțiune, luăm partea bună din aceasta experiență: am învățat cum să oferim un serviciu foarte bun în același timp și clienților, și partenerilor din Marketplace, printr-un sistem de reguli și algoritmi îmbunătățiți permanent, bazându-ne pe tehnologie. Astfel, clienții beneficiază de servicii inovatoare care le salvează timp și bani, iar partenerii beneficiază de oportunități majore de dezvoltare, în România și în țările din jur,” a declarat Iulian Stanciu, CEO eMAG.

De fapt, pentru ce a primit eMAG o amendă de 6.7 milioane euro?

Oferta lor de produse era afișată mai favorabil față de produsele partenerilor cu care se aflau în concurență directă. Investigația a început în 2017, iar soluția a venit printr-un sistem de algoritmi ce sunt utilizați acum pe platformă (listare, poziționare, limitare a intervențiilor manuale în funcționare algoritmilor relevanți, accesul la datele agregate în mod nediscriminatoriu).

Dante International trebuie să-și îmbunătățească și politica de soluționare a plângerilor.

Închei cumva într-o notă personală. Când cumpăr de la eMAG, caut în special produsele vândute de către ei și nu pe cele ale partenerilor. Înțeleg pe de altă parte, că discutăm de o platformă ce trebuie să ofere condiții egale pentru toți cei prezenți acolo.

Categorii: anunturi-diverse

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung GALAXY Note20 Ultra, Canon 70D pentru fotografiile făcute la recenziile de pe site și notebook-ul de gaming ASUS ROG Strix Scar III. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.