Diverse

Uniunea Europeană şi-a propus ca până în 2030 să reducă emisiile de gaze cu efect de seră cu 55% vs nivelul înregistrat în 1990, iar pentru a realiza acest lucru în anii următori va implementa măsuri din ce în ce mai drastice pentru marii consumatori de combustibili fosili.

Pe piaţa auto aţi văzut deja că se insistă din ce în ce mai mult pe maşini hibride şi electrice, iar următoarea industrie vizată este cea aviatică. Pandemia COVID-19 a întârziat puţin implementarea de noi măsuri, însă acestea vor veni foarte curând.

Pe 14 iulie vor fi prezentate noi propuneri menite să ajute la îndeplinirea obiectivului stabilit pentru 2030, iar una dintre aceste propuneri se va referi la introducerea unui nivel minim de impozitare pentru produsele energetice furnizate drept combustibili pentru aeronavele care efectuează zboruri în Uniunea Europeană.

Aceste cote minime vor fi stabilite în funcţie de conținutul energetic al combustibilului și de performanța de mediu. Cu cât un combustibil va fi mai poluant, cu atât acesta va fi mai aspru taxat.

În prezent doar 1% din combustibilul utilizat în industria aviatică la nivel european este e-kerosenul şi asta se datorează preţului ridicat al acestuia.

Suplimentar acestei taxe minime de poluare, Uniunea Europeană va obliga companiile aeriene să utilizeze o cotă minimă de combustibili durabili din totalul de combustibil folosit, iar această cotă minimă va creşte periodic.

Pentru că unde-i lege, nu-i tocmeală, companiile aeriene vor avea costuri din ce în ce mai mari cu combustibilul, indiferent de natura sa. Este foarte probabil ca aceste costuri suplimentare să fie vizibile şi în preţurile biletelor, mai ales că industria aviatică a fost puternic lovită de restricţiile impuse pentru combaterea pandemiei COVID-19.

Sursa: profit.ro