Preţul mediu al unei maşini Dacia în Europa a ajuns în 2023 la 17.500 de euro

/
/
20 iul. 23
/

Pe 2 iunie 2004 Dacia lansa la Salonul Auto de la Paris una dintre cele mai de succes maşini din istoria mărcii – Dacia Logan. Renault (gigant ce achiziţionase Dacia în 1999) promova această maşină drept „Dacia de 5000 de euro”. Succesul a fost rapid, conform site-ului oficial dacia.ro „obiectivele de vânzări fiind depășite încă din primul an, ca urmare a cererii puternice din partea clienților.”

Sursa foto: https://www.dacia.ro/despre-dacia/istoric.html

Timpul a trecut, marca Dacia s-a dezvoltat şi chiar dacă a rămas la stadiul de brand low-cost, preţurile au crescut simţitor. În 2023 preţul mediu al unei maşini Dacia în Europa a ajuns la 17.500 de euro, de 3.5 ori mai mult decât „Dacia de 5000 de euro” de acum 19 ani.

Din fericire vânzările mărcii româneşti merg excelent, asta şi mulţumită modelului Dacia Sandero, cea mai bine vândută maşină în Europa luni la rând.

„Vânzările Dacia au crescut cu 24% în primul semestru al acestui an şi am ajuns la o cotă de piaţă de 4,5% în Europa. Pentru a doua jumătate de an comenzile nu sunt fantastice, pentru că toată piaţa este afectată, nu este ceva specific Dacia, însă avem comenzi pentru următoarele trei luni şi jumătate“, a transmis Xavier Martinet, director de marketing vânzări & operaţiuni Dacia.

După cum puteţi observa pe graficul de mai sus, cota de 4.5% în Europa în primele şase luni ale anului este cea mai bună din istoria mărcii (sperăm să se menţină aşa până la sfârşit de an).

Aşa cum am aflat deja, Dacia va rămâne în continuare o marcă low-cost, una care în prezent este aleasă de clienţi pentru preţ şi design.

Sursa: zf.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.